دادستان عمومی و انقلاب دامغان:
دامغان - دادستان عمومی و انقلاب دامغان بابیان اینکه آمار حوادث معدن در این شهرستان با رشد هفت‌درصدی مواجه بوده است، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال دو نفر در معادن این شهرستان جان باختند.
کد خبر: ۷۸۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 08 October 2019

حوادث معدن در دامغان ۷ برابر رشد داشت/۲ نفر  در معدن جان باختند

به گزارش تابناک، محمدتقی گلی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دامغان با موضوع پیشگیری و کاهش حوادث در معادن در جمع معدن داران به میزبانی سالن کنفرانس دادگستری این شهرستان ضمن بیان اینکه آمار هفت برابری حوادث معادن زنگ هشداری است تا معدن کاران برای کاهش حوادث تلاش کنند، ابراز داشت: طی شش‌ماهه نخست سال جاری دو نفر در معادن این شهرستان جان باختند.

وی اضافه کرد: توجه هم‌زمان به مسائل اقتصادی و توجه به موضوعات زیست‌محیطی و اجتماعی معادن و نیز حفظ جان کارگر از موارد حائز اهمیتی است که باید در سرلوحه کار معدن داران قرار گیرد.

نماینده مدعی‌العموم در شهرستان دامغان ضمن بیان اینکه با توجه به حجم وسیع معادن در کشور متأسفانه حوادث متعدد کارگری، فوت و مصدومیت حین کار را در پی داشت و یافتن راهی برای پیشگیری و یا کاهش حوادث ضروری است، ابراز داشت: علیرغم آنکه خسارت اقتصادی ناشی از تعطیلی یا حوادث اهمیت دارد، اما خسارت روحی، جسمی و فوت اشخاص غیرقابل‌جبران و غیرقابل‌اغماض است.

گلی بابیان اینکه حمایت و تقویت بخش معدن مهم‌ترین راه برای رسیدن به توسعه پایدار است، تصریح کرد: در وضعیت فعلی و شرایط تحریم برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی بر همه فرض است تا از تولید، اشتغال و صنعت حمایت شود.

وی افزود: اخطارهای مکرر از سوی بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معدن کاران داده‌شده و شاید برای رفع نواقص آن تلاش نکردند و کم‌توجهی به این مقررات و ضوابط کار موجب وقوع حوادث ناگوار و تلخ در معادن شهرستان دامغان شده است.

دادستان عمومی و انقلاب دامغان بابیان اینکه دستگاه قضایی در راستای فرمان‌ رهبر معظم انقلاب به حمایت از تولید و اشتغال توجه دارد، ابراز داشت: اگر کارگاه و یا معدنی نخواهد نکات ایمنی را رعایت نکند که متحمل بروز حادثه اتفاق باشد برابر اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار تا رفع نواقص تعطیل خواهد شد.

به گزارش تابناک، در این جلسه معدن‌داران شهرستان دامغان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درزمینهٔ چگونگی پیشگیری از حوادث در معادن بیان کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار