فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان خبرداد؛
سرهنگ علیرضا ابوطالبی گفت: ۴۵ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان در آتش سهل انگاری و بی دقتی عامل انسانی سوخت.
کد خبر: ۷۸۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 08 October 2019

به گزارش تابناک، سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۶ ماه نخست امسال، ۱۷ مورد آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان سمنان رخ داد که بیشترین تعداد آتش‌سوزی مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر بوده است.

او افزود: از ابتدا تا پایان شهریور ۹۸، هشت مورد از آتش سوزی‌ها در مهدیشهر، ۶ مورد در شاهرود، یک مورد در سرخه و ۲ مورد در دامغان به وقوع پیوسته است.

 ابوطالبی ادامه داد: از مجموع ۱۷ آتش سوزی رخ داده نیمه نخست امسال در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان، یک مورد مربوط به جنگل ابر شاهرود و بقیه عرصه‌های مرتعی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ مورد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان رخ داد که هشت فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و ۱۱ فقره در مراتع استان بوده است.

او با بیان اینکه بارش‌های ابتدای امسال موجب رویش گیاهان و ایجاد پوشش گیاهی مناسب و متراکم در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان شده است، تصریح کرد: گرمای هوا و خشک شدن گیاهان و شروع ریزش برگ درختان در پاییز احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده و خطر آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی به ویژه در مهدیشهر بیشتر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه عامل ۹۵ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی سهل انگاری عامل انسانی است گفت: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه‌ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار