کد خبر: ۷۸۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 08 October 2019

 

خبرگزاری تسنیم: حسین کریمی که به تازگی با فدراسیون کشتی هندوستان قطع همکاری‌کرده است، اظهار داشت: فروردین ماه امسال بود که به درخواست فدراسیون کشتی هند، از طریق فدراسیون ایران چند گزینه به آن‌ها معرفی شد و آن‌ها براساس رزومه، مرا انتخاب کردند و قرارداد رسمی و کاملی منعقد شد.

قرارداد ما تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و از نظر فنی هم نتایج بسیار خوبی در مسابقات جهانی کسب کردیم، اما مسائل دیگری وجود داشت که به قطع همکاری منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: مربیان هندی مقابل من گارد گرفته بودند و هرگز نتوانستند با من هماهنگ شوند.

از همان روز اولی که به هند رفتم برای اصلاح کار خیلی تلاش کردم و نتایجی که در مسابقات جهانی قزاقستان برای اولین بار برای هندی‌ها حاصل شد، نشان می‌دهد که مسئله قطع همکاری ما هم به دلیل مسائل فنی نبوده و آن‌ها در نامه‌شان هم این را ذکر کرده‌اند.

مربیان آن‌ها مافیایی کار می‌کنند. مسائل پیش‌پا افتاده‌ای وجود داشت که مشکل ایجاد می‌کرد. مواردی که در مورد هتل و هم‌اتاق نشدن با مربی هندی گفته‌اند به هیچ‌وجه صحت ندارد.

سرپرست تیم و مربی ارشد اتاق‌ها را تقسیم می‌کردند و طبق هماهنگی خودشان برای من اتاق در نظر گرفته بودند. این چیز‌هایی که عنوان شده، بهانه‌های واهی است.

این مربی مازندرانی ادامه داد: زمانی که به هند رفتم، دیدم هیچ برنامه‌ای ندارند. به خاطر همین با فدراسیون این کشور برای در نظر گرفتن اردو‌های ملی، تورنمنت‌های تدارکاتی، برنامه تمرین، تغذیه و… مکاتبه کردم. همه برنامه‌های قبلی آن‌ها اشتباه بود.

در مورد زمان برگزاری اردو رفع عیب کردم، اما آن‌ها می‌گفتند برنامه خودمان خوب است. سیستم غلطی آنجا حاکم بود، مثلا تمرینات‌شان از ساعت ۶ صبح شروع می‌شد. من می‌گفتم وقتی قرار است مسابقه ۱۱ صبح باشد، نباید از ۶ صبح تمرین کرد، اما آن‌ها می‌گفتند به این کار عادت کرده‌اند، در حالی که عادت غلط را باید اصلاح کرد. یکی دو جلسه ساعت هفت و نیم صبح تمرین کردند، اما باز به روال سابق برگشتند.

کریمی نحوه انتخاب تیم ملی هند را نیز اشتباه دانست و گفت: آن‌ها از مسابقات کشوری یک سال قبل‌شان ۳، ۴ کشتی‌گیر را انتخاب می‌کردند و به آسیایی و اردو‌های شبانه‌روزی می‌بردند.

امسال هم همان نفرات به جام ساساری و یاشاردوغو رفتند. ۲۰ روز مانده به مسابقات جهانی یک انتخابی تیم ملی برگزار شد و ۵ کشتی‌گیر ملی‌شان باختند و لیست تیم ملی در ۵ وزن تغییر کرد تا نفراتی به مسابقات جهانی بروند که نه اردوی تیم ملی بوده و نه به تورنمنت رفته بودند. این یکی از ایراد‌های کار بود که من در موردش تذکر داده بودم، اما آن‌ها نمی‌خواستند تغییر کنند.

این مربی افزود: طبق یکی از بند‌های قرارداد باید یک واحد آپارتمان در اختیار من و خانواده‌ام قرار می‌گرفت که این کار انجام نشد و یکسری مسائل دیگر هم وجود داشت که قابل گفتن نیست و بهتر است در مورد آن‌ها صحبت نکنم.

در مبارزه رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از آن‌ها خواستم کشتی‌گیر هندی را مقابل رضا اطری کشتی‌گیر کشورم کوچ نکنم و این طبیعتا خواسته معقولی بود. به همین دلیل مربی هندی در کوچ نشست. آن‌ها دنبال بهانه بودند و گفتند چرا در کشتی با رضا اطری در کوچ ننشستم.

سرمربی تیم ملی هند در جهانی قزاقستان در پاسخ به این سوال که آیا موافق انصراف کشتی‌گیر هندی وزن ۸۶ کیلوگرم از مبارزه فینال با حسن یزدانی بوده است به تسنیم گفت: مچ پای کشتی‌گیر هندی آسیب دیده بود، اما این آسیب به اندازه‌ای نبود که بخواهد کشتی نگیرد.

من گفتم به چه دلیلی می‌گویید کشتی نگیرد، گفتند پایش درد می‌کند. در پاسخ گفتم حضور در فینال آنقدر افتخار است که ارزش دارد آدم حتی با پای شکسته کشتی بگیرد، اما بدون هماهنگی من جلسه گذاشتند و این تصمیم را گرفتند. گفتند می‌بازد و آبرویش می‌رود.

کریمی با اشاره به صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی ایران با رئیس فدراسیون هندوستان در قزاقستان تصریح کرد: در نورسلطان که بودیم علیرضا دبیر با رئیس فدراسیون هندوستان صحبت کرد و گفت حالا که اینقدر خوب نتیجه گرفته‌اید، اگر پیشرفت می‌خواهید باید صفر تا صدِ کار را به کریمی بدهید و سرمربی‌تان اختیار کامل داشته باشد. دیدید که اینجا چه نتیجه‌ای گرفتید، رئیس فدراسیون هند هم این صحبت‌ها را تایید کرد، چون ما در قزاقستان برای اولین بار در تاریخ کشتی هندوستان، ۴ مدال و سه سهمیه المپیک گرفتیم. ب

ا این حال وقتی با آن‌ها مکاتبه کردم که وضعیت چه می‌شود، گفتند برنامه‌های شما مورد موافقت قرار نگرفته و ما می‌خواهیم با برنامه خودمان کار کنیم، در حالی که این برنامه از نظر من غلط است و باید اصلاح شود. به همین دلیل به آن‌ها ایمیل زدم که شاید نتوانیم با هم همکاری کنیم.

این مربی مازندرانی در مورد مطالباتش از کشتی هند گفت: طبق قرارداد قرار بود ۴۰ درصد حقوقم را به روپیه بگیرم و ۶۰ درصد را به دلار که به خاطر مشکلاتی که به خاطر انتقال ارز و موضوع تحریم وجود دارد، ۶۰ درصد دلار مانده و هرچند به هندی‌ها گفتم که باقی پولم را هم به روپیه بدهند، اما این کار را انجام ندادند و در واقع ۶۰ درصد قراردادم هنوز مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار