رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر:
مهدی‌شهر- رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۹ مورد حریق در این شهرستان رخ‌داده است، گفت: در این حریق‌ها ۲۷ هکتار مرتع در آتش سوخت.
کد خبر: ۷۸۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ 09 October 2019

وقوع ۹ مورد حریق در منابع طبیعی مهدی‌شهر/ ۲۷ هکتار مرتع سوخت

حمیدرضا عبدوس ضمن بیان اینکه مهدی‌شهر شهرستانی با آب و هوایی کوهستانی و مطلوب و یک منطقه گردشگری به شمار می‌رود و لذا بی‌شک حضور طبیعت گران و گردشگران بسیار زیاد و احتمال ایجاد حریق بالا است، ابراز داشت: سه عامل سهل‌انگاری گردشگر، چوپان و شکارچیان باعث ایجاد ۹ مورد حریق در سطح اراضی ملی شهرستان طی سال‌جاری شده است.

وی ضمن بیان اینکه در این حریق‌ها ۲۷ هکتار مراتع مهدی‌شهر در آتش سوخت، افزود: از این میزان شش هزار مترمربع درختان جنگلی و ارس دچار حریق شدند و بیشترین خسارت به مراتع و گیاهان علوفه‌ای وارد شد که با توجه به فصل خزان و پوشش گیاهی بسیار بالای این منطقه شرایط برای هرگونه حریق مهیا است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه خوشبختانه در این آتش‌سوزی‌ها خسارت چندانی به گیاهان پایه و چندساله مهدی‌شهر وارد نشد، ابراز داشت: امسال روشن کردن هرگونه آتش در مناطق تحت حفاظت منابع طبیعی و حتی جنگل خزری و هیرکانی رودبارک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد تا بتوانیم از این طریق به حفاظت و حراست بیشتر عرصه‌های طبیعی کمک کنیم.

عبدوس ضمن بیان اینکه امسال یک مورد آتش‌سوزی از داخل باغ به عرصه مرتعی سرایت و باعث ایجاد حریق شد، تصریح کرد: بر اساس ماده‌قانون ۴۷ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در صورت سهل‌انگاری اگر فردی آتش روشن و به مرتع سرایت کند مجازات حبس دو ماه تا یک سال برای آن پیش‌بینی‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه بالای ۹۵ درصد حریق‌های ایجادشده عامل انسانی است، افزود: از طبیعت‌گران درخواست می‌شود در طبیعت آتش روشن نکنند و از پیک‌نیک و وسایل این‌چنین بهره گیرند و در صورت برافروختن آتش قبل از ترک مکان روی آن را با سنگ پوشانده و از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا این آتش به مناطق مرتعی سرایت نکند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار