وزیر امور خارجه در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی:
ظریف گفت: اقدامات آمریکا علیه مردم ایران نوعی جنایت جنگی است، چرا که در جنگ اقتصادی شهروندان غیر نظامی را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۷۸۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 09 October 2019

عملکرد آمریکا درقبال مردم ایران،مصداق جنایت جنگی است

به گزارش تابناک محمدجواد ظریف،  وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها با اشاره به تحریم مجدد بانک مرکزی از سوی ترامپ با عنوان حمایت از تروریسم اظهار کرد: تحریم بانک مرکزی به هر شکلی غیرقانونی است. بر اساس این تحریم بانک مرکزی به عنوان ابزار اقتصادی ایران اجازه ندارد برای مردم ایران دارو و غذا بخرد.

او  درباره اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر مردم ایران می‌خواهند غذا بخورند باید سیاست‌های آمریکا را دنبال کنند، گفت: این حرف یعنی تروریسم است و این یک نوع جنایت جنگی است، چرا که در تعریف جنایت جنگی آمده است گرسنگی دادن مردم از مصادیق جنایت جنگی است و تروریسم هم از مصادیق جرم بین المللی است.

وزیر امورخارجه کشورمان در تشریح راهکار‌های ایران برای مقابله با فشار اقتصادی آمریکا تصریح کرد: یکی از این راهکار‌ها موضوع تهاتر است، مذاکراتی با برخی از کشور‌ها با روش‌های پیچیده تهاتری آغاز کرده ایم، مذاکرات در این چارچوب با برخی از کشور‌ها به سامان رسیده است و این مذاکرات با برخی دیگر از کشور‌ها در حال سامان یافتن است.

ظریف با اشاره به موضوع اینستکس گفت: اگر اروپایی‌ها اراده سیاسی لازم را از خود برای اجرایی شدن این موضوع نشان دهند این طرح در همین چارچوب خواهد بود و این برای آمریکا باید یک زنگ خطر باشد که نزدیک‌ترین متحدانش حال نه در عمل بلکه در تئوری در حال فاصله گرفتن از دلار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار