شرکت سونی به طور رسمی و با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 09 October 2019

تاریخ عرضه کنسول PS5 اعلام شد

به گزارش تابناک چند ماه پیش دو شرکت سونی و مایکروسافت به طور رسمی اطلاعات سخت افزاری دو کنسول جدید خود را منتشر کردند که نشان می‌داد نسل آینده کنسول‌ها می‌تواند دنیای بازی‌های رایانه‌ای را تغییر دهد. نسل بعدی کنسول شرکت سونی PS5 و نسل بعدی کنسول مایکروسافت Xbox Scarlett نام خواهد داشت؛ اما تاکنون شرکت سونی تاریخ عرضه کنسول نسل بعدی خود را اعلام نکرده بود و همین موضوع باعث سردرگمی بسیاری از گیمر‌ها و توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای شده بود.

سرانجام شرکت سونی تایید کرد که کنسول PS5 قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ (دی ماه سال ۱۳۹۹) وارد بازار شود؛ کنسول Xbox Scarlett نیز همانطور که در گذشته اعلام شده بود در همین تاریخ وارد بازار خواهد شد. اما با توجه به سکوتی که شرکت مایکروسافت کرده است انتظار می‌رسد عرضه کنسول خود را به تاخیر اندازد چرا که عرضه همزمان دو کنسول در بازار به شدت باعث ضرر کردن دو شرکت سازنده کنسول خواهد شد.

خبر تاریخ عرضه نسل آینده پلی‌استیشن با انتشار پستی در وبلاگ شرکت سونی اتفاق افتاد، همچنین در این پست به کنترلر نسل بعدی پلی‌استیشن نیز اشاره شد که بر اساس این پست ظاهرا کنترلر کنسول PS5 دارای ویژگی جدیدی مثل rumble است که این ویژگی سبب می‌شود تا کنترلر نسبت به اتفاقات بازی به سرعت واکنش نشان دهد.

تاریخ عرضه کنسول PS5 اعلام شد

با انتشار این خبر بسیاری از سازندگان عناوین رایانه‌ای دست به ساخت طرح‌های اولیه از کنترلر جدید پلی‌استیشن زدند که هیچ کدام از آن‌ها توسط سونی تایید نشده و این طرح‌ها صرفا براساس تصورات سازندگان بازی‌های رایانه‌ای یا شرکت‌های سازنده لوازم جانبی کنسول‌ها ساخته شده است.

با وجود انتشار جزییات سخت افزاری کنسول PS5، هنوز شرکت سونی به طور رسمی از کنسول خود رونمایی نکرده است و باید تا قبل از تعطیلات سال ۲۰۲۰ منتظر برگزاری مراسمی از سوی سونی و معرفی کنسول PS5 باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار