رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر خبر داد؛
حسنی گفت: در شش ماه نخست امسال سال بیش از ۱۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی در سمنان معدوم شد.
کد خبر: ۷۸۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 09 October 2019

معدوم سازی فرآورده های گوشت ناسالم در استان سمنان

به گزارش تابناک ، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: سال گذشته ۲۵۴ هزار و ۷۰۳ کیلوگرم گوشت و فرآورده گوشتی در بازرسی کارشناسان دامپزشکی ضبط شد.

او افزود: کارشناسان دامپزشکی در ۶ ماه اول امسال پنج هزار و ۹۹۲ مورد بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز عرضه شیرخام و فرآورده‌های خام دامی انجام دادند که منجر به ضبط ۲۴ هزار و ۸۶۱ کیلوگرم فرآورده ناسالم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان هشت کشتارگاه طیور فعال است، اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال هشت میلیون و ۱۸ هزار و ۵۹۳ قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه‌های استان کشتار شد که ۱۰۷ هزار و ۳۴۶ کیلوگرم مرغ گوشتی ناسالم در کشتارگاه‌ها ضبط و نابود شد.

حسنی بیان کرد: نیمه‌نخست امسال ۴۸ هزار و ۵۱۲ راس دام در پنج کشتارگاه استان سمنان کشتار شد که پنج هزار و ۷۰۸ کیلوگرم معدوم شد.

او تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده طی این مدت، ۹۱ مورد نمونه‌گیری از فرآورده‌های دامی مشکوک به منظور بررسی سلامت محصول انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۳۴۵ مورد نظارت بر صدور تمدید پروانه بهداشتی واحد‌های پرورشی مانند دامداری و مرغداری انجام شده است.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار