استاندار ایلام خبر داد;
استاندار ایلام از خروج ۱۰۰ هزار زائر اربعین طی امروز از مرز مهران خبر داد.
کد خبر: ۷۸۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 09 October 2019

خروج ۱۰۰ هزار زائر طی امروز از مرز مهران/ لزوم حل مشکل توزیع آب

به گزارش تابناک، فاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در مهران اظهار داشت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده مشکلات سخت سال گذشته را پشت سر گذاشته ایم.

او اظهار کرد: در سال ۹۶ مشکلات ما در بحث غیر قانون ها و بدون ویزاها بود و سال ۹۷ بحث طوفان و مشکلات مختلف دیگر وجود داشت و امروز دیگر خبری از آن مشکلات نیست.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: امسال ۲۰ استان معین کار خدمت رسانی به زوار را در استان انجام می دهند.

استاندار ایلام بیان کرد: با وجود اینکه ۱۷۰ موکب در استان مستقر شده اند و دوستان در نهادها و ارگان های مختلف به ویژه سپاه بیش از ۲۰ هزار اسکان و هلال احمر حدود ۵ هزار اسکان دارند و این علاوه بر ظرفیت مساجد و تکایا است.

مشکلات عمده در مرز مهران

او عنوان کرد: چند موضوع وجود دارد که باید حل شود؛ آب وجود دارد ولی توزیع آن قوی نیست؛ سپاه ۱۷ تریلی آب ارسال کرده است، در آن سمت مرز باید از تانکرهای آب استفاده شود و یکی از بزرگترین مشکلات توزیع آب است که باید برطرف شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: موکب ها در مکان هایی که باید حضور داشته باشند نیستند، در شهرها موکب های بسیار برپا شده است ولی در مسیرها کمتر دیده می شوند؛ در مسیر اربعین باید موکب ها فعال باشند.

او گفت: تردد ما در سال ۹۷ قریب ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود و پیش بینی ما در سال ۹۸ بیش از ۴ میلیون نفر خواهد بود.

استاندار ایلام افزود: بیشترین حجم تراکم زوار را در مسیر برگشت داریم.

اوبا اشاره به اینکه باید برنامه ریزی کنیم که موکب های بسیار قوی را در مسیر برگشت ایجاد کنیم و حضور اتوبوس ها را در پایانه برکت سامان دهیم، اعلام کرد: از همه دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی خصوصا از نیروی انتظامی تشکر کنم که هماهنگی قوی و مناسبی دارند.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: تا ساعت ۱۲ امروز بیش از ۱۰۰ هزار خروج از مرز مهران صورت گرفته است، هر ساعت بیش از ۸ هزار نفر از مرز مهران عبور می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار