دانستنی های پزشکی؛
در این بسته دانستنی‌های پزشکی درباره موادغذایی که همراه ارتودنسی نباید مصرف کرد و اثرات داروی ضددیابت بر سقط جنین خواهیم گفت.
کد خبر: ۷۸۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 10 October 2019

به گزارش تابناک، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

تقویت گوش

ژنتیک و عوامل محیطی مانند صدا‌ها علت اصلی کاهش شنوایی در افراد است،  اما روش‌هایی برای پیشگیری از افت و حتی تقویت شنوایی وجود دارد. بیشتر مشکلات شنوایی زمانی شروع می‌شوند که سلول‌های مویی موجود در حلزون گوش و یا گوش داخلی خوب کار نکنند  یا بمیرند.

گوش عضوی است که برای شنوایی خلق شده است و باید آن را از سرما و گرمای ناگهانی حفظ کنید. نفوذ آب و جانوران به داخل گوش برای آن زیانبار هستند. اگر این نوع عارضه مادرزادی باشد با دارو‌های گیاهی قابل درمان نخواهد بود، اما ضعف مادرزادی شنوایی با دارو‌ها و روش ‏های طب سنتی کاهش می‏ یابد. لازم است حفره گوش را مرتب از چرک و عفونت پاک کرد. غدد داخلی گوش برای حفاظت ماده‌ای سمی ترشح می‌کنند تا از ورود هوا و پشه و سایر موجودات در گوش جلوگیری کنند. این ترشحات با گرد و خاک ترکیب شده و انسداد‌هایی را بوجود می‌آورد.

برای حفظ بهداشت گوش هر از گاهی لازم است مواد زائد از بخش‌های داخلی گوش پاکیزه شود، اما شستشو دهنده‌ها نباید شیمیایی باشند، بلکه ترکیبات طبیعی بر اساس دارو‌هایی که در طب سنتی مطرح بوده بهترین خواهند بود. در این شرایط  نیروی شنوایی هم تقویت می‌شود.

ساعت10/روش های شگفت انگیز برای از بین بردن ماده چسپناک سفید رنگ/ مواد غذایی که موقع داشتن ارتودنسی نباید خورد

مواد غذایی که در زمان ارتودنسی نباید خورده شود

افرادی که دندان‌های خود را ارتودنسی می کنند  تا مدت‌ها در جویدن غذا مشکل خواهند داشت. افراد ناخودآگاه با خوردن برخی مواد غذا‌یی  باعث ایجاد حفره یا شکستگی می شوند و این امر به طور موثری پوسیدگی دندان ها را به دنبال خواهند داشت. رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند خطر ابتلا به حفره‌ها را از بین ببرد،  اما هنوز هم باید از چند ماده غذایی اجتناب کنید تا اطمینان حاصل شود که ارتودنسی به دندان آسیب نمی‌رساند.

در وهله اول  آب نبات به خاطر سفتی بیش از حدش می تواند به ارتودنسی و دندان آسیب برساند.  مهمتر از همه این است که آب نبات ممکن است به دندان‌ها بچسبد و در آنجا ماندگار شود و خطر ایجاد حفره‌ها را بیشتر کند و انباشته شدن آن در زیر سیم‌های ارتودنسی تمیز کردن دندان‌های  را دشوار خواهد کرد.

آجیل‌های سفت ترکیبی از  بدترین مواد برای افرادی است که ارتودنسی انجام داده اند. اگر واقعا به دنبال پروتئین و چربی‌های سالم حاصل از آجیل هستید همیشه می‌توانید آجیل را با کره گردو یا کره بادام زمینی جایگزین کنید. ذرت  این غذای به ظاهر بی ضرر در واقع یکی از بدترین چیز‌هایی است که در صورت داشتن ارتودنسی دندان وقتی خورده شود،  دانه‌های خرد نشده و سفت و سخت آن ممکن است مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. 

ساعت10/روش های شگفت انگیز برای از بین بردن ماده چسپناک سفید رنگ/ مواد غذایی که موقع داشتن ارتودنسی نباید خورد

نان‌های سفت می‌توانند بر روی سطح براکت‌های شما آسیب وارد کرده و آن‌ها را جدا کنند. به یاد داشته باشید که آن‌ها فقط مانند یک ماده چسبنده به دندان شما وصل شده اند. در حالی که این ماده به طور کلی به اندازه کافی قوی است تا در برابر اکثر غذا‌ها مقاومت کند، اما به هر حال غذا‌های سفت می‌توانند آن‌ها را شل کنند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، وسوسه نشوید که خودتان دوباره براکت‌ها را وصل کنید.

آدامس  حتی از ذرت هم  مضرتر است و خوردن آن برای هر کسی که ارتودنسی دندان داشته باشد، کاملاً محدود است، به این دلیل که می‌تواند باعث شود سیم‌های بین براکت شما خم شوند.

متفورمین و احتمال سقط جنین

متفورمین دارویی است که به عنوان کاهنده قند خون در درمان دیابت نوع دو یا دیابت غیروابسته به انسولین به کارمی‌رود. این دارو در اختلال متابولیسم کربوهیدرات و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک تجویز می‌شود. متفورمین دیابت را درمان نمی‌کند، اما کمک می‌کند تا سطح قند خون در محدوده نرمال باقی بماند.

بر اساس مطالعات محققان انجمن بارداری آمریکا، زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در معرض خطر سقط جنین قرار دارند. همچنین مطالعات بسیاری در مورد اینکه آیا متفورمین می‌تواند میزان سقط جنین را در این زنان کاهش دهد، صورت گرفته است. پزشکان در خصوص مصرف این دارو صرفاً به منظور کاهش خطر سقط جنین هشدار می‌دهند.

مواد غذایی که بعد از ارتودنسی نباید خورد/ راهکار‌های طلائی برای تقویت شنوایی

برگ‌های کلم اختلالات غده‌ی تیروئید را درمان می‌کند

اگر می‌خواهید پوست زیبا و سیستم ایمنی قوی داشته باشید که در برابر انواع بیماری‌ها مقاوم باشد، مصرف کلم برگ را فراموش نکنید. این گیاه سرشار از سولفور و ویتامین ث است. تحقیقاتی که بر روی خاصیت ضد سرطانی کلم انجام گرفته است نشان داده است، زنانی که گیاهان خانواده براسیکا را به میزان زیاد مصرف می‌نمایند، احتمال ابتلاء به سرطان سینه در آنهاکاهش می‌یابد.

مواد غذایی که بعد از ارتودنسی نباید خورد/ راهکار‌های طلائی برای تقویت شنوایی

خوردن برگ کلم دربهبود عملکرد کلی بدن هم موثر است. مطالعات نشان می‌دهد قرار دادن برگ‌های کلم بر روی غده‌ی تیروئید به مدت یک شب ممکن است به خنثی کردن هورمون‌های مخل تیروئید کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار