پروژه قطار حومه‌ای تهران- ورامین - گرمسار از مصوبات سفر دولت هشتم به ورامین است که پس از دو بار جابجایی مجری طرح از شرکت راه آهن به مترو تهران و بازگشت آن به شرکت راه آهن به دلیل مشکلات اعتباری و معارضان، سال‌ها معطل مانده بود.
کد خبر: ۷۸۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 12 October 2019

به گزارش تابناک تهران، مهمترین معارضان اجرای طرح قطار حومه‌ای، شامل تقاطع راه آهن با روستاهای محمدآباد و ولی آباد قرچک، باغخواص، احمدآباد، پل ۱۵ خرداد، تقاطع امام رضا(ع)، باغ صالح ورامین و تقاطع محور روستای قلعه سین و محمدآباد شهرستان پیشوا است که از این تعداد، پروژه زیرگذر ۱۵ خرداد و پل روگذر امام رضا(ع) ورامین اجرا و مابقی طرح ها نیمه تمام رها شده است.

با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان های جنوب شرق استان تهران طی چند ماه اخیر بودجه ۲۷۰ میلیارد تومانی به شرط تکمیل پروژه تا پایان سال ۹۹ اختصاص پیدا کرد که با آغاز عملیات اجرایی زیرگذر منطقه باغ صالح یکی از این معارضان برطرف می‌شود.

مدیر کل راه آهن استان تهران شامگاه پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات احداث زیرگذر راه آهن در منطقه باغ صالح ورامین در مورد چگونگی اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین هدف شرکت راه آهن در اجرای قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار، ایجاد رفاه و تأمین آسایش مردم در تردد به پایتخت است و تمامی طرح هایی که برای رفع معارضان طول مسیر انجام می‌شود، با درنظر گرفتن شرایط منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تکمیل خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین – گرمسار منوط به اجرای روگذرها و زیرگذرها در تقاطع محورها با راه آهن است، بنابراین شرکت راه آهن همزمان با اجرای این طرح، عملیات احداث زیرگذر و روگذرها در شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا را عملیاتی و تکمیل می‌کند.

عابدین هادی نژاد تصریح کرد: با اختصاص اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه و تعیین پیمانکار، به زودی عملیات احداث روگذر تقاطع روستای محمدآباد و زیر گذر روستای ولی آباد قرچک، روگذر روستای احمد آباد ورامین و پروژه پل روگذر روستای قلعه سین و محمدآباد شهرستان پیشوا آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: در اجرای تمامی این طرح ها، نظر مسئولان شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در دسترسی های محلی و کمک به سهولت تردد خودروها تأمین می‌شود و شرکت راه آهن خود را در این طرح، در کنارمسئولان این شهرستان ها می‌بیند.

هادی نژاد در خصوص اجرای پروژه زیرگذر باغ صالح ورامین گفت: اجرای این طرح یکی از خواسته‌های به حق مردم این بخش از شهرستان ورامین است که تاکنون به دلایل مختلف معطل باقی‌مانده بود ولی طی ماه‌های اخیر با نگاه ویژه استاندار تهران و همراهی فرماندار و مسئولان شهرستان ورامین و تأمین زیرساخت های مورد نیاز عملیات آن آغاز و در کمترین زمان به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: اهمیت اجرای این پروژه به دلیل قرار گرفتن آن در محل عبور راه آهن سراسری تهران - مشهد است، بنابراین عملیات اجرایی این پروژه به صورت شبانه روز و طی ۴۸ ساعت ادامه خواهد یافت تا در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری برسد و مردم از فواید آن برخوردار شوند.

مدیرکل راه آهن استان تهران تصریح کرد: این زیر گذر با عرض ۸ متر و ارتفاع ۵.۵ متر ارتفاع با استفاده از تمامی امکانات شرکت راه آهن و مدیریت شهری ورامین اجرا می‌شود تا تردد مردم و خودروها از زیر ریل راه آهن با ایمنی کامل و سهولت انجام شود.

قطار سراسری تهران مشهد و قطار حومه ای تهران- ورامین – گرمسار در طول مسیر، از میان شهر ورامین عبور می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار