کد خبر: ۷۸۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 12 October 2019

مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هیچ کمبودی در بخش ناوگان جاده‌ای داخلی وجود ندارد و اتوبوس‌ها بعد از کاهش بار ترافیکی به چرخه حرکت برای جابجایی زائران باز می‌گردند.

داریوش باقرجوان مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اتوبوس به میزان کافی در تمامی پایانه‌های استان تهران و شهر‌های مختلف تأمین شده است، گفت: با توجه به افزایش حجم زائران در مرز‌ها و ایجاد ترافیک در جاده‌های منتهی به مرز‌ها، چرخه حرکت اتوبوس‌ها کند شده بود که با مدیریت و برنامه ریزی هم اکنون اتوبوس‌ها وارد چرخه شده و به سمت پایانه‌ها در حال حرکت هستند.

او با اشاره به اینکه به هیچ عنوان جای نگرانی برای کمبود ناوگان در پایانه‌ها نیست، اظهار کرد: هر روزه بیش از ۴۶۰ هزار نفر از مرز‌ها تردد می‌کنند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ تا ۸ برابری داشته است به همین دلیل در برخی از ساعات به دلیل افزایش ترافیک ممکن است پایانه‌ها با کمبود ناوگان روبه‌رو شوند، اما با روان شدن چرخه حرکت اتوبوس‌ها این کمبود بلافاصله جبران می‌شود.

باقرجوان توضیح داد: هم اکنون مشکل اصلی در بعد از پایانه‌ها و مسیر مهران تا نجف است که طرف عراقی با کمبود شدید ناوگان روبه‌رو شده است که در حال رایزنی با تمامی دستگاه‌ها جهت ارسال اتوبوس‌های کمکی هستیم.

مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را در این مسیر انجام دادند که امیدواریم این کمبود هم برطرف شود.

او از تمامی زائرانی که با وسیله شخصی در این مسیر تردد می‌کنند هم درخواست کرد که با صبر و حوصله و به دور از خستگی در جاده‌های منتهی به مرز رانندگی کنند تا مشکلی در این مسیر ایجاد نشود.

باقرجوان اظهار کرد: ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت زائر برخی از ساعات مرز‌ها مسدود شود که هیچ جای نگرانی نیست.

مدیر کل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تمامی زیرساخت‌ها در جاده‌ها آماده است و برخی از ترافیک‌ها هم در این مسیر هم به دلیل کم بودن عرض جاده‌ها است که همزمان با افزایش بار ترافیک ممکن است تردد به کندی صورت گیرد که با مدیریت و همراهی پلیس راهور این ترافیک هم به حالت روان بازمی‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار