معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه ایجاد خانه احزاب یکی از مطالبات به حق و از اولویت‌ها است، از تلاش برای راه‌اندازی این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۷۸۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 12 October 2019

سید احمد احمدی‌زاده در نشست احزاب و تشکل‌های سیاسی شهرستان شیراز گفت: باید قبول کنیم که جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی فارس دارای سابقه سیاسی مفید و توانمندی‌های فراوانی هستند که این امر انتظارات را از احزاب فعال این استان بالا می‌برد.

احمدی‌‍زاده گفت: امروز نماینده عالی دولت  به عنوان یک استاندار بومی که با مسائل مختلف این استان آشنایی کامل دارد، به همراه مجموعه معاونان، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات هستند لذا احزاب و فعالان سیاسی هم با هدف رسیدن فارس به توسعه پایدار، باید به صحنه بیایند و اجازه ندهند تخریب جای نقد سازنده را بگیرد.

وی با انتقاد از برخی رفتارها و جلسات فاقد خروجی برای توسعه استان فارس و حل مشکلات مردم، گفت: اعتقاد داریم که احزاب و جریانات سیاسی مختلف با سلایق گوناگون باید هر جا منافع استان ایجاب کند یا در راستای پیگیری مطالبات مردم بتوانند دور یک میز جمع شوند و برای مسایل و مشکلات مطرح شده راهکار ارایه دهند.

احمدی زاده با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم احزاب قانون مداری و نهادینه کردن قانون در جامعه است، گفت: احزاب با گرایش های سیاسی مختلف در دولت دارای سهم و مسئولیت هستند و به طبع باید با برنامه اثر گذار برای حل مشکلات موجود به صحنه بیایند؛ مجموعه مدیریتی استان از حضور و ارائه راهکار توسط احزاب استقبال می‌کند.

او ادامه داد: انتظار داریم احزاب سیاسی استان با هر گرایش سیاسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و ضمن بومی سازی موضوعات، متناسب با شرایط استان برای هر موضوع نشست‌های تخصصی با هدف بهره‌برداری حداکثری برگزار کنند.

رییس و سخنگوی ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اهمیت و نقش احزاب در معرفی نامزدهای اصلح و فراهم کردن بستر لازم در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: در بحث سلامت و امنیت انتخابات با تمام توان ایستاده‌ایم و در همین خصوص گروه‌ها و کمیته‌های مختلفی تشکیل و فعال شده است.

او ادامه داد: در بحث رقابت سالم نامزدها در چارچوب قانون و مشارکت حداکثری مردم که موضوعی ملی است انتظار داریم همگان علی‌الخصوص احزاب سیاسی در صحنه باشند.

معاون استانداری فارس همچنین گفت: تشکیل خانه احزاب یکی از اولویت‌های حوزه سیاسی است و با پیگیری‌های انجام شده، مکانی برای این منظور توسط یکی از دستگاه‌های اجرایی پیش بینی شده است، در تلاش هستیم هرچه سریعتر این مطالبه به حق احزاب فارس را محقق کنیم.

احمدی‌زاده همچنین با اشاره به تهیه سند پیشرفت و توسعه فارس بر مبنای اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان تحقق رونق تولید و ترغیب سرمایه گذاری با برداشتن موانع مختلف نظیر بروکراسی اداری‌ست که در این راستا با تشخیص و دستور مستقیم استاندار محترم فارس تعداد 128 مجوز بی نام و آماده سرمایه گذاری صادر و با استقبال کم نظیر سرمایه‌گذاران مواجه شده است.

معاون سیاسی استانداری فارس خاطرنشان کرد که تاکنون بیش از 30 مجوز از مجوزهای بی‌نام صادر شده، به نام متقاضیان سرمایه گذاری در استان ثبت شده است .

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب احزاب در ایران فرمایشی و ناکارآمد بود، دوران بعد از انقلاب را به سه بخش تقسیم و اضافه کرد: در ساختار سیاسی کشور ما احزاب در ابتدا از بالا به پایین فعالیت خود را آغاز کردند به نحوی که به نوعی منتظر بودیم دولت برای احزاب تصمیم بگیرد، اما امروز این موضوع با شیبی ملایم از پایین دست آغاز می‌شود و شاهدیم که احزاب به راحتی نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهرها را مشخص و به مردم معرفی می کنند.

رضایی افزود: امروز به گواه مستندات موجود احزاب خود تصمیم می‌گیرند و می‌گویند که نمایندگان ما چه کسانی هستند، اتفاقی که شاید تا دیروز به این صورت نبود، این مهم حرکت احزاب به سمت و سوی نهادینه شدن و رسیدن به جایگاه واقعی خود در چارچوب وظایف ذاتی و قانونی را نشان می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه علیرغم ارتقاء جایگاه احزاب در کشور، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم، گفت: شاید مشکلات و آسیب هایی در ادامه مسیر احزاب تا رسیدن به وضعیت ایده آل وجود داشته باشد اما از نخبگان سیاسی احزاب انتظار داریم با رعایت قواعدفعالیت های سیاسی خود ، از قدرت گفتگو نهایت بهره را در راستای ارتقای سطح وجودی احزاب و توسعه سیاسی پایدار  ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار