رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادغام آن اشتباه بزرگ‌تری است.
کد خبر: ۷۸۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 13 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، کیوان کاشفی در جلسه پنجاه و دوم شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر صمت برگزار شد با اشاره به تصمیمی که برای تفکیک حوزه بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شده، افزود: اگرچه ادغام این دو حوزه از ابتدا اشتباه بود، اما تفکیک دوباره آن اشتباه بزرگ‌تری است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه این تفکیک دردسر‌های زیادی را برای فعالان اقتصادی ایجاد خواهد کرد، عنوان کرد: مشکلات از هم اکنون در شهرستان‌ها آغاز شده است.

کاشفی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند، اظهار کرد: متاسفانه در حمایتی که از واحد‌های بزرگ و واحد‌های کوچک و متوسط می‌شود، فاصله زیادی وجود دارد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، واحد‌های بزرگ دسترسی بهتری به تسهیلات، مسئولین و ... دارند، اما این شرایط برای واحد‌های کوچکتر چندان فراهم نیست، در حالیکه عمده اشتغال کشور خصوصا در آینده از طریق همین واحد‌های کوچک و متوسط تامین خواهد شد.

کاشفی خواستار در نظر گرفتن نسخه حمایتی مجزا برای واحد‌های کوچک و متوسط شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در ادامه از مشکلات حوزه صادرات کشور هم یاد کرد و گفت: در شرایطی که انتظار می‌رفت با افزایش نرخ ارز شاهد رشد صادرات باشیم، اما در شش ماهه امسال روند صادرات به سمت تنزل رفت که البته شرایط در استان کرمانشاه کمی بهتر است.

کاشفی یکی از دلایل این امر را صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد در زمینه صادرات دانست.

وی تاکید کرد: حدود ۲۰ کشور در منطقه، اوراسیا و... داریم که طرف صادرات اصلی ما هستند که باید برای هریک الگویی تعریف کنیم و کالا‌های هر کشور را مشخص کنیم.

کاشفی همچنین بر لزوم جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه صادرات تاکید کرد و گفت: گاهی بین فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت، اتاق‌های بازرگانی و ... تداخل ایجاد می‌شود که روند کار‌ها را دشوار می‌کند.

کاشفی از نقش مهم کرمانشاه در حوزه صادرات و سهم حدود ۳۰ درصدی استان از صادرات ایران به عراق هم یاد کرد و گفت: با وجود این ظرفیت‌ها، در پنج سال اخیر یک ریال از مشوق‌ها و یارانه‌های صادراتی کشور در کرمانشاه هزینه نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار