نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زائرانی که به عتبات عالیات مشرف می‌شوند به عنوان نماینده جمهوری اسلامی باید مسائل فرهنگی را رعایت کنند تا مورد بی‌احترامی واقع نشوند.
کد خبر: ۷۸۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ 14 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار در نشست ستاد اربعین مرز مهران با حضور رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: با توجه به ازدحام جمعیت عظیمی در یک نقطه باید در تبلیغ مسائل فرهنگی بیشتر برنامه‌ریزی شود چرا که مسائل فرهنگی باری بر زمین مانده است و نیازمند تشکیل ستاد فرهنگی اربعین است.

وی با بیان اینکه برخورد بعضی از زائران در کشور همسایه بازخورد منفی دارد، افزود: نحوه برخورد و تعامل برخی از زائران برای دریافت خدمات‌رسانی نامناسب است و در این زمینه توجیه نشده‌اند که باید با تشکیل ستاد فرهنگی اربعین این مشکلات حل شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: زائران ما باید هوشیار باشند چرا که در برابر تهاجم فرهنگی قرار داریم و دشمن در حال وارد کردن بیشترین آسیب برای دین‌زدایی است.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: این شور و شعور حسینی مردم را به صحنه می‌آورد و تهاجم دشمن را خنثی می‌کند و ایران را هر ساله میزبان زائرانی می‌کند که از کشورها و فرهنگ‌های مختلف وارد ایران می‌شوند.

وی تاکید کرد: آموزش و تبلیغ مسائل فرهنگی باید استمرار یابد و برای ارتباط بیشتر زائران با خداوند باید هزینه ای صرف شود چرا که در این زمینه متولی وجود ندارد.

امام جمعه ایلام افزود: استان ایلام معبر زائران امام حسین(ع) است و باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود اما مسائل فرهنگی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار گفت: وقتی نهضت امام حسین(ع) یک نهضت فرهنگی و آگاهی‌بخشی به دنیاست تشکیل ستاد اربعین در این راستا چشمگیر می‌شود.

وی بر لزوم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین تاکید کرد و افزود: گروه‌هایی که سواره و پیاده وارد می شوند تا زمانی که از استان ما خارج ‌ی شوند یک جمعیت سیار هستند و هیچ‌کس هم متولی این کار نیست.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر هم در این زمینه کاری در سطح کشور انجام شده است به عنوان کسی که در استان مسئولیت دارم نسبت به آن بی اطلاع هستم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مسائل فرهنگی تاثیرگذار باشیم تشکیل ستاد فرهنگی اربعین بسیار ارزشمند و راه گشا است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تامین آب، غذا و اسکان دغدغه‌ای است که همه مردم ما برای فراهم کردن آن بسیج می‌شوند که جای قدردانی دارد.

وی از تلاش استاندار ایلام و شورای تامین ستاد اربعین قدردانی کرد و گفت: مسئولان در شهر مهران به طور شبانه روزی برای رفع مشکلات فعالیت می‌کنند و امیدواریم همانگونه که تاکنون مشکل خاصی نداشتیم در مسیر بازگشت نیز زائران به سلامت به شهرهایشان بازگردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار