نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰:
تابناک / نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تسهیلاتی که هم‌اینک توسط سیستم بانکی به خورد مردم، صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایرانی داده می‌شود با سودهای ۱۸ درصدی محاسبه می‌شود که با هیچ منطقی سازگار نیست.
کد خبر: ۷۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 14 October 2019

تابناک / نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تسهیلاتی که هم‌اینک توسط سیستم بانکی به خورد مردم، صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایرانی داده می‌شود با سودهای ۱۸ درصدی محاسبه می‌شود که با هیچ منطقی سازگار نیست.

 

در تمام دنیا تسهیلاتی که به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌پردازند یا سودی ندارد و یا بسیار اندک است / تسهیلاتی که توسط سیستم بانکی به خورد مردم، صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایرانی داده می‌شود با سودهای ۱۸ درصدی محاسبه می‌شود که با هیچ منطقی سازگار نیست

 

ولی داداشی در گفت‌وگویی با بیان اینکه فراهم آوردن ملزومات رونق تولید و توسعه اقتصادی در حوزه قانونگذاری توسط مجلس باید در اولویت نخست فعالیت‌ها قرار گیرد اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکننده و صنعتگر ایرانی در دام سود افسارگسیخته تسهیلات بانکی گرفتار شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس یکی از معضلات عدیده کشورمان را مسائل بانکی اعلام کرد و بیان داشت: تسهیلاتی که هم‌اینک توسط سیستم بانکی به خورد مردم، صنعتگران، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایرانی داده می‌شود با سودهای 18 درصدی محاسبه می‌شود که با هیچ منطقی سازگار نیست.

داداشی با اشاره به اینکه اقشار عادی جامعه پس از دریافت 5 میلیون تومان وام به دلایلی مجبورند چندین و چند برابر تسهیلاتشان سود به بانک‌های عامل بپردازند عنوان کرد: علاوه بر مردم عادی سرمایه‌گذارانی نیز هستند که سود تسهیلات یک میلیارد تومانی آنان در حال حاضر به 12 میلیارد تومان رسیده است.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه نحوه محاسبه و بازپرداخت سود تسهیلات بانکی مغایر با اصول شرعی، اسلامی و اقتصادی است تصریح کرد: پرسش اساسی اینجا است که اگر چنین اعمالی حکم محاربه با خداوند و قرآن و پیامبر اکرم(ص) ندارد پس چطور باید برای آن توجیه مناسبی پیدا کرد.

وی سیستم بانکی فعلی را برای اداره کردن اقتصاد، صنعت و تولید ملی سیستمی کاملاً معیوب که نیازمند اصلاح و بازنگری است خواند و ابراز داشت: اگر می‌خواهیم کاری مفید و سازنده برای مردم، کشور و صنعتگر انجام دهیم باید در بسیاری از فرآیندهایی که مخل تولید و رونق اقتصادی هستند تجدیدنظر کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس رسیدگی و پرداختن به معضلات اقتصادی و فرهنگی، مشکلات موجود در حوزه تولید و صنعت را از تکالیف خانه ملت دانست و اظهار داشت: به اعتقاد بنده وقت مجلس نباید صرف کارهای غیرضرور شده و هدر رود بلکه موضوعات اساسی باید در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

داداشی پایین آوردن و کاهش سود افسارگسیخته بانکی را رمز تولید، توسعه اقتصادی و رفع مشکلات عدیده مردم کشورمان ارزیابی کرد و بیان داشت: در تمام دنیا تسهیلاتی که به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌پردازند یا سودی ندارد و یا بسیار اندک است اما در کشور ما این قاعده مهم توسعه اقتصادی رعایت نمی‌شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار