رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : نرخ خرید حمایتی سیب صنعتی (درجه۳) برای حمایت از باغداران کشور به همت استاندارآذربایجان غربی و با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی استان، در کمیسیون تنظیم بازار کشور 800 تومان تصویب و اجرای آن به زودی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷ 15 October 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی با اعلام این خبر گفت : طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار کشور سیب صنعتی به ازای هر کیلو 800 تومان از باغداران خریداری خواهد شد و در این راستا مذاکره و هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام گرفته است.
جلیلی خاطر نشان کرد: پیش از این طی توافق صورت گرفته با کارخانجات کنسانتره استان مقرر شده بود که کارخانجات تا زمان متعادل شدن قیمت، سیب صنعتی را به ازای هر کیلو حداقل 600 تومان از کشاورزان خریداری کنند که متاسفانه این امر توسط کارخانجات رعایت نگردید و کاهش قیمت خرید توسط پیمانکاران کارخانجات منجر به ورود دولت برای خرید حمایتی گردید که انشالله در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌ کننده منتهی می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شود که از این میزان در حدود ۳۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی می‌رسد.
وی همچنین ادامه داد: این میزان سیب قابلیت صادرات نداشته و باید در صنایع تبدیلی بصورت کنسانتره و آبمیوه تبدیل وبرای صادرات در نظر گرفته شود .
جلیلی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی قطب اول تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه در حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول تولیدی به صورت تازه‌خوری مصرف و یا در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی می‌شود که برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌گردد.
وی اظهار امیدواری کرد با همراهی کارگروه‌ تنظیم بازار بتوان نسبت به تعدیل قیمت این محصول در بازار به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار