معاون فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، نماز جماعت ظهر اربعین حسینی(ع) در ضلع‌های مختلف حرم اقامه می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 15 October 2019

به گزارش تابناک تهران، عباس سلیمی شامگاه دوشنبه در مراسم گردهمایی موکب‌داران جاماندگان اربعین در حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: امسال علاوه بر برگزاری نماز جماعت در داخل حرم، مصلی، شبستان و مسجد جامع برای رفاه حال زائران و جلوگیری از هرگونه ازدحام جمعیت در اضلاع شرقی و غربی نیز اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از ساعات آغازین روز شنبه (اربعین حسینی) پذیرای زائران خواهد بود، افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی از جمله تلاوت زیارت اربعین، مداحی، سخنرانی مذهبی و قرائت قرآن برای حضور زائران در حرم تدارک دیده شده است.

سلیمی اضافه کرد: امسال تمامی امکانات دولتی و مردمی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان ری تدارک دیده شده است تا پیام این پیاده‌روی عظیم در اوج امنیت، نظم و آرامش به گوش جهانیان برسد.

معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم(ع) در ادامه به ازدحام بیش از حد جمعیت در روز اربعین و ظرفیت محدود داخل آستان اشاره کرد و افزود: زائران در صورت امکان پس از ورود به شهرری و دیدن گنبد سیدالکریم اگر شرایط ورود به آستان به خاطر ازدحام جمعیت را نداشتند به زیارت از راه دور بسنده کنند.

سلیمی یادآور شد: در روز اربعین پیام پیاده روی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جاماندگان اربعین از اهمیت بسزایی برخوردار است، از همین جهت اگر زائران امکان حضور در حرم سیدالکریم را بخاطر ازدحام جمعیت نیافتند از مسیرهای مشخص شده طی مسیر کنند.

وی با بیان اینکه پیام راهپیمایی اربعین از برگزاری مانورهای نظامی بسیار قوی‌تر و ارزشمندتر است، افزود: امروز تمامی سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان نظام اسلامی به عظمت این مراسم اعتراف کرده‌اند.

سلیمی ادامه داد: خوشبختانه با بیداری اسلامی که در میان مسلمانان و شیعیان جهان اتفاق افتاده، هر ساله شاهد حضور گسترده تر مردم در این مراسم معنوی هستیم تا بدین صورت زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای هفتمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.

آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوّم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار