پرویز ایده پور در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان پاوه گفت: با توجه به اینکه مرز شوشمی بعنوان بازارچه موقت باز و در حال فعالیت است اما برای رسمی شدن آن منتظر اجرای بقیه تعهدات از سوی طرف عراقی هستیم.
کد خبر: ۷۸۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ 15 October 2019
پرویز ایده پور در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص بازگشایی مرز شوشمی اظهار داشت: مرز شوشمی باز و بعنوان مرز تجاری در حال فعالیت است، که به عنوان بازارچه موقت یا بازارچه شناخته شده است و آنچه امروز در افکار عمومی و دولت ها گفته می شود به این ترتیب نیست  آنچه مد نظر است در رسمی شدن مرز شوشمی، تعداد مسافر، کالاها و تجارت به صورت واردات و صادرات است.


وی خاطر نشان کرد: در طول سالهای گذشته در این راستا پیگیری های زیادی انجام شد. و در ادوار گذشته خواسته مردم منطقه و استان کرمانشاه به دولت منتقل شد، نهایتاً مسیرهای امنیتی و اقتصادی را طی و در شعبه پنج  ۹۸ استان، هیئت وزیران رای را بر خارج شدن مرز شوشمی از حالت بازارچه دادند که مرز به عنوان مرز رسمی معرفی شود.

فرماندار شهرستان پاوه اظهار داشت: دولت موافقتش را رسماً اعلام و مکتوب کرد و در نشست های محلی، طرف های عراقی تعهد دادند که این حرکت ما را در پیشگاه خود انجام بدهند و به صورت رسمی مجوز را از دولت مرکزی شان بگیرند، بخش اعظمی از تمهیدات و امکانات لازم را فراهم کردیم و منتظریم عراق هم این کار را متقابلاً انجام دهد در طول سه ماه گذشته تقریباً در ۳۴ نشست مشترک رایزنی هایی داشتیم قرار بر این شد طرف عراقی تعهد خود را عملی و مجوز را به ما اعلام کنند.

ایده پور در پایان تصریح کرد: طبق مقررات بین الملل ۱۰۰ درصد موافقت یک دولت مساوی با ۵۰ درصد است و دولت ها باید همکاری کنند، ما در حال حاضر ۵۰ درصد وظیفه خود را عمل کردیم و منتظر اجرایی شدن باقی تعهد از سوی طرف عراقی هستیم.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار