بعد از پخش مستند ایستگاه دروغ که روایت نفوذ نیرو‌های وزرات اطلاعات به مجموعه آمدنیوز و شخص روح الله زم بوده، طبیعی است که بخش اعظمی از این کانال‌ها و حفره‌های نفوذ توسط افسران اطلاعاتی فرانسه شناساسی و بسته شده باشد.
کد خبر: ۷۸۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 15 October 2019

به گزارش تابناک سمنان:  روح الله زم، سرشبکه سایت و کانال آمدنیوز طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده بازدداشت و مراحل بازجویی خود را در حال طی کردن هست. گرچه در مراحل اولیه این خبر مهم قرار داریم، ولی آنقدر اتفاق بزرگ اطلاعاتی محسوب می‌شود که از هم اکنون می‌توان درباره آن مطالب جدی را بیان کرد.

شگردهای ابتکاری «سپاه» در عبور از هزارتوی یک سیستم اطلاعاتی قوی/ چتر حمایت فرانسه چگونه روی سر «روح الله زم» شکست

یک: روح الله زم تجربه زیست چندین ساله محرمانه و شبانه با سرشبکه‌های مخالفین نقاب زده داخلی، اپوزسیون خارج‌نشین و افسران اطلاعاتی غربی در خارج از کشور را دارد، اطلاعات او آنقدر راهبردی است که می‌تواند اتفاقات اطلاعاتی غافلگیر کننده جدیدی را به همراه داشته باشد. ضمن اینکه روح الله زم یک گوهر گرانبها برای فرانسه محسوب می‌شده است. آنقدر گرانبها که فرانسه باوجود او این باور را داشته که می‌تواند رسانه و رسانه‌های تاثیرگذارتر از انگلیس علیه ایران راه بیاندازد و از ظرفیتی برخوردار شده که در عملیات روانی و شبکه‌سازی مخالفین علیه جمهوری اسلامی از رقبا و رفقای خود نیز جلوتر باشد.

دو: یکبار در سال ۹۷، روح الله زم در تور اطلاعاتی ایران گیر افتاده است؛ بنابراین تدابیر برای حفاظت سخت افزاری و نرم افزاری از او دوچندان شده است. بعد از پخش مستند ایستگاه دروغ که روایت نفوذ نیرو‌های وزرات اطلاعات به مجموعه آمدنیوز و شخص روح الله زم بوده، طبیعی است که بخش اعظمی از این کانال‌ها و حفره‌های نفوذ توسط افسران اطلاعاتی فرانسه شناسایی و بسته شده باشد. اما آنچه که سرویس اطلاعاتی فرانسه انتظار آن را نمی‌کشیده است ورود غافلگیرکننده یک نهاد امنیتی دیگر جمهوری اسلامی، یعنی سازمان اطلاعات سپاه با یک طراحی جدید به ماجرا بوده است. شاید به همین دلیل بوده است که روح الله زم میدانسته که تنها نهادی که در حال حاضر می‌تواند او را دستگیر کند سپاه هست.

سه:، اما سرویس اطلاعات فرانسه، سالهاست میزبان منافقین در کشورش بوده و عصاره اخبار و اطلاعات این سازمان را کشیده و از این باب سرویس اطلاعاتی فرانسه در مواجهه با ایران یک سرویس کم تجربه نبوده و بالعکس بسیار هم با مهارت بوده است؛ بنابراین سوال اساسی این است که افسران امنیتی سپاه چگونه از چتر اطلاعاتی فرانسه عبور کردند و به زم رسیدند؟ بخشی از بیانیه سپاه به این سوال مهم پاسخ داده است.

روش‌های نوین و شگرد‌های ابتکاری! یعنی عمل به روش‌های که سرویس اطلاعاتی فرانسه اطلاعی از از مکانیزم عمل آن ندارد و به همین دلیل نیز غافلگیر شده است. روش‌های ابتکاری که سازمان اطلاعات سپاه به صورت اختصاصی آن را رقم زده و فعلا انحصار آن به صورت محرمانه در اختیار این نهاد است. حال می‌توان این نکته راهبردی و مهم اطلاعاتی رابیان کرد؛ شاهکار بزرگ اطلاعاتی سپاه در واقع شکست و دور زدن لایه‌های پیچیده اطلاعاتی و حفاظتی بوده، زیرا بعد از عبور از سرویس اطلاعاتی فرانسه، دستگیری یک شغال کار سختی نیست.

راهبردی‌تر آنکه سازمان تقریبا نوپای اطلاعات سپاه خیلی زود خود را به سطح یک اطلاعاتی دنیا رسانده است. البته دستگیری جاسوسان با پوشش فعالیت‌های محیط زیستی، شناسایی و دستگیری عوامل ترور پیچیده حاج قاسم سلیمانی، ورود موفق به پرونده دو تابعیتی‌ها، دستگیری جاسوسان آمریکایی و اروپایی در داخل ایران، ضربه‌های سنگین به سرحلقه‌های تروریستی در مرز‌های غربی و شرقی ایران بخشی دیگر از شواهد جهش فوق العاده سازمان اطلاعات سپاه در سال‌های اخیر است. حال باوجود چنین سازمان اطلاعاتی و کارنامه موفقی، می‌توان ادعا کرد که دوران جدیدی از توانمندی امنیتی جمهوری اسلامی نیز رقم خورده است.

منبع: جهان نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار