کد خبر: ۷۸۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 15 October 2019

عدم حمایت از اشتغال پایدار در حوزه تولید، 1600 کارگر شرکت فولادین ذوب آمل از بزرگ‌ترین واحدهای فولادی و قطعه‌سازی صنعت خودروی مازندران را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

فارس؛ عدم  حمایت از اشتغال پایدار در حوزه تولید، 1600 کارگر شرکت فولادین ذوب آمل، از بزرگ‌ترین واحدهای فولادی و قطعه‌سازی صنعت خودروی مازندران را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

تعطیلی بزرگ‌ترین شرکت ریخته‌گری و تامین کننده قطعات خودرویی در کشور با هزار و 600 نفر جمعیت کارگری در شهرستان ویژه آمل نگرانی برای از دست دادن بیش از هزار فرصت شغلی را به همراه دارد.

شرکت فولادین ذوب آمل (فــذا) مستقر در شهرک صنعتی آمل ، این روزها با عدم تامین مواد اولیه و کاهش حجم سفارشات مواجه است که نخستین تبعات آن بیکاری هزار و 600 نفر است.

 

به گفته کارگران این واحد تولیدی، این مجموعه در سال‌های قبل بنا به درخواست شرکت ایران خودرو اقدام به خرید تجهیرات و خطوط مدرن در راستای  افزایش تیراژ تولید و جذب نیرو کرده که در ماه‌های اخیر با حجم کاهش سفارشات مواجه شده است.

علوی قائم مقام مدیر عامل شرکت فولادین ذوب آمل در این باره می‌گوید: ایران خودرو متعهد شده است به میزان حداقل 4000 هزار تن در ماه، اصلی‌ترین مواد اولیه این واحد تولیدی را تامین کند که این تعهدات نه تنها عملیاتی نشده بلکه حجم زیادی از مواد اولیه در تعهد ایران خودور در اختیار شرکت قرار نگرفته است.

 

وی ادامه داد: باوجود پیگیری‌های به‌عمل آمده  قیمت محصولات تولیدی این شرکت بروز نشده و به قیمت سال 97 عرضه می‌شود و چندین ماه پرداختی‌های ایران خودور به مجموعه تولیدی ما تاکنون قطع شده و چک‌های صادر شده ماه‌های قبل هم فاقد موجودی بوده و مجموعه ما را در پرداخت امورات جاری مانند هزینه برق مصرفی،تامین اجتماعی و پرداخت حقوق دچار مشکل کرده است.

علوی اضافه کرد: با وجود تاکیدات مکرر در خصوص داخلی‌سازی پروژه قالب خودرو پژو 301 و با وجود همکاری این شرکت مبنی بر ریخته‌گری قالب‌های مورد نیاز جهت تولید این محصول ، نه تنها از پرداخت هزینه ریخته گری که بالغ بر12 میلیاردتومان می باشد خودداری می‌کنند، بلکه از عقد قرارداد با این شرکت برای ادامه روند تولید این محصول نیز امتناع می ورزند .

پای درددل کارگران که می‌نشینیم هرکدام از روزهایی صحبت می‌کنند که در این شرکت به بهانه‌های مختلف بسته‌های رفاهی و انگیزشی دریافت می‌کردند از جمله سبد مواد غذایی به مناسبت اعیاد مذهبی و ماه مبارک رمضان، دریافت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، هدیه ازدواج و تولد فرزند جدید و سوم، وام خرید سیسمونی، جهیزیه و ...

یکی از کارگران نیز در ادامه اظهار می‌کند: در سال و ماه‌های گذشته 24ساعته کار می‌کردیم اما امروز کوره‌ا خاموش است، سه شیفت قالب‌گیری فولادین ذوب آمل به یک شیفت تقلیل پیدا کرد و تناژ ذوب به یک چهارم رسید، در حالی که نیمی از قطعات بزرگ‌ترین کارخانه خودروسازی کشور در آمل تولید می‌شد.

31 شهریور ماه سال جاری استفاده و حمایت همه جانبه از قطعه سازان داخلی مورد تاکید وزیر صنعت قرار گرفته بود اما امروز بنا به اظهارات متولیان این مجموعه تولیدی نه تنها مواد اولیه به این شرکت قطعه سازی در مازندران با هزار و 600 نفر نیرو نمی‌رسد که دپو شدن قطعاتی که قرار بود توسط ایران خودرو خریداری شود، نیز مشکلی دیگر بر مشکلات این واحد تولیدی افزوده است.

واحد تولیدی فولادین ذوب آمل بر اساس قرار داده و تعهداتی که ایران خودور به این مجموعه تولیدی داده، اقدام به تولید حدود 450 هزار قطعه شامل 250 هزار اکسل کامل و 200 هزار قطعه موتوری و صفحه‌ای کرده اما محصولات قابل عرضه انبار هنوز از کارخانه خارج نشده است که ماندگاری این محصولات در محل تولید خطر زنگ زدگی و بلااستفاده بودن را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار