نشست پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با موضوع پیشگیری از حوادث غیر مترقبه و رفع عوامل مؤثر در وقوع سیل برگزار شد ، در این نشست ۱۰ راهکار پیشگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه به تصویب رسید و بر همکاری و تعامل همه نهادها و سازمان‌های متولی جهت پیشبرد فوری و مؤثر طرح‌های پیشگیرانه تأکید شد.
کد خبر: ۷۸۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷ 15 October 2019

 در این نشست که روز دوشنبه پس از بازدید میدانی از محل وقوع سیل و بررسی مسیرهای هدایت سیلاب برگزار شد ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با تأکید بر اینکه تعامل و همکاری نهاد های مسئول می تواند زمینه پیشگیری هدفمند و هوشمندانه‌ای از وقوع حوادث غیر مترقبه بخصوص شبیه آنچه در فروردین ماه امسال در شیراز روی داد را ایجاد نماید گفت: دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان در راستای وظایفه قانونی خود در راستای حفظ حقوق عامه تلاش می کند ضمن یادآوری وظایف و تکالیف نهادهای مسئول انسجام لازم را در این خصوص بین دستگاه ها ایجاد نماید.

حیدر آسیابی همچنین بر تعیین کمیته ای با اختیارات تام از سوی شرکت آب منطقه ای استان و معرفی به شهرداری شیراز در راستای پاسخگویی سریع به استعلامات و بررسی طرح ها تأکید کرد و افزود: لازم است سایر نهادها از جمله شرکت توزیع برق استان در راستای رفع موانع اجرای طرح ها اقدام مناسب را در دستور کار قرار دهند.

وی از مصوب شدن حضور فعال نیروهای امدادی و همکاری متقابل آنان با شهرداری ، آب منطقه ای و نیروی انتظامی در راستای هدایت سیلاب های احتمالی ، لایروبی و مدیریت ترافیک در این نشست مشترک خبر داد و خاطر نشان کرد: مطابق قوانین مربوطه بر قلع و قمع سازه های فاقد مجوز در بستر و حریم رودخانه ها توسط آب منطقه ای استان تأکید شد.

این مقام قضایی استان از شناسایی و اولویت بندی نقاط آسیب پذیر و اجرای طرح های کوتاه مدت و بلند مدت از سوی دستگاه های مسئول جهت جلوگیری از وقوع حوادث مشابه سیل امسال تحت نظارت معاونت عمرانی استانداری فارس خبر داد و بیان داشت : معاونت عمرانی استانداری فارس در قالب کارگروهی که پیش از این تشکیل گردیده است وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی را با توجه به ظرفیت ها و تکالیف قانونی آنها تعیین و بر اجرای آن نظارت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین بر اجرای طرح های لازم در خصوص باز طبیعی سازی و کانال کشی اصولی جهت انتقال سیلاب دروازه قرآن تأکید کرد .

در پایان بر تهیه دستورالعمل مدیریت واحد حوادث غیر مترقبه در راستای مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در سریع ترین زمان و قبل از وقوع هر گونه حادثه ای تأکید گردید.

سیل پنجم فروردین ماه دروازه قرآن شیراز جان ۲۱ نفر را گرفت، افزون بر یکصد نفر را مصدوم کرد و موجب انباشته شدن ۳۰۰ خودرو بر روی یکدیگر و خسارات مالی بسیار شد.سیل ششم فروردین ماه شیراز نیز باعث خسارت هایی به منازل شهروندان در برخی مناطق این شهر شد که در این میان، وضعیت محله سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار