استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: وضعیت ترافیکی اربعین در ۲ طرف مرزهای مهران و زرباطیه تا ۱۵ کیلومتری خاک عراق به دقت کنترل و رصد می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 15 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست قرارگاه ترافیکی اربعین در مهران، تردد ۶۰ درصدی ورودی و خروجی زائران از مرز مهران را بسیار پرحجم و چشمگیر دانست و افزود: ۱۰ هزار نیروی انتظامی و امنیتی، روند تردد زائران از مرز مهران و مسیرهای منتهی به مهران را تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه اربعین تنها به دولت یا یک نهاد خاص اختصاص ندارد و به عنوان یک مقوله حاکمیتی به مجموعه نظام اعم از مسئولان و مردم اختصاص دارد، از تلاش‌های دستگاه دیپلماسی، ائمه جمعه، همه ارگان‌ها، نهادها و موکب‌ها قدردانی کرد.

استاندار ایلام گفت: زیرساخت‌های استان برای سفر ایمن و بدون دغدغه زائران ایرانی به عراق از طریق مرز مهران توسعه یافته است و امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای این منظور در طول مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی فراهم شده است.

سلیمانی دشتکی احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۶ هزار مترمربع سایه‌بان برای رفاه حال زائران را اقدامی جهادی برشمرد و اضافه کرد: نیروهای انتظامی، پلیس راه و امنیتی با برنامه‌ریزی مناسب در تلاش هستند تا هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین به وجود نیاید.

استاندار ایلام مرز مهران را علاوه بر اربعین در تبالات اقتصادی و تجاری ایران و عراق مهم دانست و گفت: سالانه یک و نیم تا ۲ میلیارد دلار از این مرز به عراق صادرات می‌شود.

وی بر لزوم بازگشایی مرز چیلات تاکید کرد و افزود: با راه‌اندازی مرز چیلات در شهرستان دهلران حجم تردد زائران از مرز مهران کاهش پیدا می‌کند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر رصد دستگاه‌های نظارتی بر نحوه اخذ کرایه‌های حمل و نقل زائران خواستار نظارت نیروی انتظامی، تعزیرات و دادستانی مرکز استان بر کرایه‌های حمل و نقل عمومی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار