تابناک چهارمحال و بختیاری- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از صدور بیش از ۳.۵ میلیون سند ثبتی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲ 15 October 2019

محمدرضا شاملو در آیین بهره‌برداری از طرح هادی روستایی در روستای دزک شهرستان کیار افزود: این سندهای ثبتی با همکاری سازمان ثبت و اسناد کشور در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه صدور هر سند بیش از ۴ بار بازدید فنی و کارشناسی نیاز دارد، اظهار داشت: ۱۴ میلیون بازدید و کار فنی برای صدور این سندهای ثبتی در کشور در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی بافت‌های با ارزش و گردشگری روستاها در حال حاضر در کشور به خوبی انجام می‌شود، افزود: تامین و واگذاری زمین برای ساخت و ساز مسکن برای افراد نیازمند در کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجراست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در استان در تفاهمنامه‌ای با استانداری و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برای اجرای طرح های گردشگری روستای در دست تهیه و تدوین است.

شاملو به جهش اجرای طرح های عمرانی و روستایی استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۵۲۰ میلیاردریال اعتبار و تسهیلات در حوزه قیر به استان اختصاص داده شد و ۲۰۰ پروژه عمرانی در استان فعال بوبد.

وی اظهار داشت: شاخص برخورداری استان با توجه به اجرای طرح‌های عمران روستایی در تهیه طرح هادی روستایی ۱۰۰ درصد و در اجرا این طرح‌ها ۶۰ درصد است که این میزان از میانگین کشوری که ۵۰ درصد است بالاتر است.

به گفته وی، در استان ۷۴ هزار سند در مناطق شهری و روستایی صادر شده و ۶۴ هزار مسکن روستای نیز احداث و تعمییر و بازسازی شده است.

شاملو اظهار داشت: در بحث ایمن‌سازی روستاهای در معرض حادثه در استان نیز ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان مصوب شد .

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه قیر برای اجرای طرح های روستایی در سالجاری به استان اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان های کیار، کوهرنگ، اردل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به شرایط بد اقتصادی کشور گفت: با ا ختصاص اعتبارات مناسب رضایت‌مندی مردم در مناطق روستایی مشهود شده است.

علی کاظمی باباحیدری با اشاره به مشکلات و مسایل روستایی افزود: باید برای رفع مشکلات مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر همه دستگاه های اجرایی هماهنگ شوند.

وی، به مشکلات ۲ روستای عیسی آباد و قلعه سلیم شهرستان کیار که در مسیر جاده اصلی قرار دارد اشاره کرد و گفت: این روستاها نیاز به یک بازگشایی و عقب نشینی دارد که باید از سوی مسوولان این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به تفاهمنامه مشترک بین بنیاد مسکن و گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی برای احیای کانون‌های گردشگری در روستاها به عنوان یک ظرفیت خوب برای توسه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن این طرح نیاز به همکاری بین بخشی و همراهی مردم دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار