مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: در نخستین جلسه شورای نظارتی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب و مقرر شد از محل حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه اعتباری در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۸۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 15 October 2019
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وضعیت شهری به گونه‌ای است که برای روشندلان مناسب سازی نشده، گفت: این موضوع همواره دغدغه شورای شهر بوده است. 

به گزارش ایسنا، حمید بادامی نجات در مراسم روز جهانی روشندلان استان همدان، افزود: در حال حاضر در سطح شهر شاهد بازسازی پیاده رو‌ها هستیم و سعی می‌شود مناسب سازی بستر برای توانمندان رعایت شود و معابر و مسیر‌های ویژه روشندلان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به طرح مصوب شده شورای اسلامی شهر در جهت رفاه معلولان، عنوان کرد: یکی از بند‌های این طرح ۱۰ ماده‌ای ویژه روشندلان است که بحث مسیر‌های ویژه روشندلان و چراغ‌های راهنمایی رانندگی صوتی را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز گفت: در نخستین جلسه شورای نظارتی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب و مقرر شد از محل حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه اعتباری در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد.

حمیدرضا الوند ادامه داد: اجرای این قانون حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تخصیص در اختیار کلیه دستگاه‌هایی که فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، اشتغال و تحصیلی انجام می‌دهند، قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هفته گذشته برای نخستین بار در استان همدان مشاور امور معلولان استاندار منصوب شد، عنوان کرد: علاوه بر آن از نیمه دوم امسال سرپرستان معلول برای تمامی افراد خانواده خود مستمری دریافت می‌کنند که این در نیمه اول سال تنها شامل پرداخت مستمری فرد معلول بوده است.

الوند با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی که برای روشندلان درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: تعداد ۵ کتاب در قالب فایل صوتی برای روشندلان در حال آماده سازی است که به احتمال زیاد در دهه فجر رونمایی خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در پایان خاطر نشان کرد: غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک کمک می‌کند تا در آینده شاهد کاهش نرخ معلولیت از جمله نابینایی باشیم که سعی می‌کنیم این امکان را در اختیار معلولان قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار