وکیل مدافع حسین فریدون از اجرای حکم حبس پنج ساله موکلش و زندانی شدن فریدون خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 16 October 2019

حسین فریدون به اوین منتقل و زندانی شد

به گزارش تابناک سمنان :حسین سرتیپی وکیل مدافع حسین فریدون  اظهار کرد: صبح امروز طی تماسی تلفنی، موکلم به بنده اعلام کرد که برای اجرای حکم به دادسرا مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه فریدون زندانی شده است گفت: شخصا با مراجعه به دادسرا برای اجرای حکم به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است؛ حسین فریدون به اتهام اخذ رشوه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت به ۵ سال حبس و پرداخت ۳۱ میلیارد تومان محکوم شد.

اتهام فریدون اخذ رشوه است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در آخرین نشست خبری خود اتهام فریدون را اخذ رشوه عنوان کرده و گفته بود: در دادگاه تجدیدنظر، در مورد سه نفر از متهمان این پرونده ارفاق‌هایی مورد لحاظ قرار گرفته است. در مورد شخص آقای فریدون ۷ سال حبس در نظر گرفته‌شده از سوی دادگاه بدوی به ۵ سال تقلیل یافته و بقیه مجازات‌ها یعنی جزای نقدی و مبلغ رشوه که بیش از ۳۱ میلیارد بوده است، باید پراخت شود. در مورد یک نفر از متهمان دادگاه رأی برائت داده است و در مورد یکی از بانوان که دادگاه بدوی دوسوم از مجازات را تعلیق کرده بود، دادگاه تجدیدنظر یک‌سوم باقی‌مانده را هم تعلیق کرده است.

حسین فریدون کیست؟

حسین فریدون برادر حسن روحانی متولد ۱۳۴۲ در سرخه سمنان است. وی مدتی فرماندار نیشابور و کرج و زمانی هم سفیر ایران در مالزی بود. سپس، به‌مدت چند سال به‌عنوان یکی از اعضای تیم نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد مشغول به فعالیت شد و پس از بازگشت به ایران، به‌عنوان مشاور حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

نام وی اولین بار بعد از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر زبان‌ها افتاد که حسن روحانی در حکمی وی را به‌عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور منصوب کرد. وی کمی بعد در جریان مذاکرات لوزان و وین به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیوست و تا پایان مذاکرات و انعقاد برجام، در جلسات مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج به‌علاوه یک حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار