مدیرکل اوقاف قم:
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: فرهنگ اربعین حرکت مستضعفان برای فتح سنگرهای جهانی و زمینه‌ساز به وجود آمدن اردوگاه حق‌طلبانه در سطح بین‌المللی است.
کد خبر: ۷۸۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 16 October 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به پیشینه گرامیداشت اربعین حسینی اظهار کرد: چهل روز پس از واقعه عاشورا، اهل بیت امام حسین(ع) پس از یک دوره اسارت رنج‌آور، به کربلا بازگشتند و به زیارت ایشان شتافتند؛ از همان سال‌ها مراسم اربعین برگزار می‌شود و شیعیان آن حضرت، در سختی‌ها و فشارهای گوناگون و برخی مواقع به صورت آزاد و بدون مشکل، به زیارت کربلا می‌روند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی و همچنین تحولاتی که در منطقه به وجود آمد، و همچنین به برکت خون شهدا و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، شرایطی به وجود آمده که مردم ایران و عراق و دیگر کشورها بتوانند آزادانه مراسم پیاده‌روی اربعین را برگزار کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه فرهنگ اربعین قادر است انسان‌های حق‌طلب و آزاده جهان را گردهم آورد گفت: این مراسم فارغ از همه تفاوت‌های مذهبی، دینی و نژادی است؛ امروز از اهل تسنن و حتی از بین مسیحیان هم در این پیاده‌روی دیده می‌شوند بنابراین اربعین حرکتی از سوی مستعضفین برای تصرف سنگرهای کلیدی جهانی و برهم زدن اردوگاه استکبار جهانی و در نهایت به وجود آمدن فضای حق‌طلبانه در عرصه بین‌المللی.

وی ادامه داد: هر کس که حق‌طلب است به اربعین عشق می‌ورزد و در حد توان خود به اربعین خدمت می‌کند.
اسکندری با اشاره به خلوص نیت خدمت‌گزاران مواکب اربعین عنوان کرد: امروز هر کس به هر نحوی در حال خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه خدام امامزادگان قم با شور و اشتیاق فراوان و بدون هیچ چشمداشتی به شهر سامراء آمده‌اند و با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را به زائران ارائه می‌دهند گفت: بسیاری از کسانی که به کربلا می‌روند، به سامراء هم مشرف می‌شوند بنابراین لازم است که موکبی هم در این شهر فعالیت کند که بر این اساس موکب امامزادگان قم با حضور داوطلبانه افراد برپا شده است.

وی در ادامه به فعالیت به فعالیت موکب امامزادگان استان قم اشاره و اظهار کرد: این موکب به نمایندگی از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه قم در شهر سامراء برپا شده است.

اسکندری افزود: این موکب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، به ارائه خدمات گوناگون می‌پردازد.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه سه وعده صبحانه، ناهار و شام و سه وعده میان‌وعده در این موکب توزیع می‌شود گفت: بسیاری از زائران حسینی که به صورت پیاده طی طریق می‌کنند، از این فرصت استفاده کرده و قبور مطهر ائمه هدی(ع) در شهرهای سامرا، کاظمین و نجف را هم زیارت می‌کنند بنابراین ضرورت ایجاب می‌کرد با توجه به دور بودن سامرا از مرکزیت عتبات عالیات و نیز کم بودن مواکب، موکبی در این شهر برپا شود.

وی ادامه داد: این تصمیم در سازمان اوقاف و امور خیریه و با توجه به جمع‌بندی همه موارد گرفته شده و اوقاف استان قم هم مسئولیت کار را بر عهده گرفت.

اسکندری با اشاره به فعالیت بیش از 80 نفر از پرسنل اوقاف و خادمان امامزادگان قم در موکب شهر سامراء خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تمهیداتی اندیشیده شود که میزان خدمات به صورت حداکثری و در کمترین زمان ممکن باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در هر وعده اصلی، به صورت میانگین 6 هزار پرس غذا در بین زائران حسینی توزیع می‌شود گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای زمان پیک حضور زائران هم صورت گرفته تا کمبودی احساس نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار