با ۱۰ مورد از عجیب‌ترین و مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در گوگل مپ آشنا شوید.
کد خبر: ۷۸۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 17 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: نقشه گوگل یا گوگل مپ طی سالیان اخیر زندگی ما را تغییر داده است، مسیریابی، رانندگی، آشنایی با مکان‌های جدید و حتی پیاده‌روی انسان‌ها با گوگل مپ بسیار آسان‌تر خواهد بود. ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف گوگل مپ در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها تاثیرگذاشته و حالا به بخشی جداناپذیر کار‌های روزانه ما تبدیل شده است. گوگل مپ به همراه مارکت اندرویدی گوگل‌پلی و برنامه یوتیوب، از محبوب‌ترین نرم‌افزار‌های پیشفرض گوگل هستند که کاربران چند ده میلیونی فعال دارند.

اما همین نقشه گوگل نیز می‌تواند، ترسناک، عجیب یا مخوف باشد، با نقشه گوگل کل دنیا در دستان شما است، اما در این دنیای پر رمز و راز گاهی مکان‌هایی پیدا می‌شوند که کمتر شناخته شده و غیرطبیعی هستند، نقاطی که حتی شاید مخوف بوده و کسی نمی‌داند در آن جا چه می‌گذرد. همچنین با ویژگی Street View گوگل مپ می‌توان به صورت مستقیم تصاویر خیابان‌ها و کوچه‌ها را تماشا کرد، گاهی برخی تصاویر دیده شده در خیابان‌های فرعی نیز رمز آلود و غیرقابل توضیح هستند. در این گزارش ۱۰ مورد از این نقاطی که عجیب، مخوف، غیرطبیعی یا ترسناک هستند و در نقشه گوگل و ویژگی Street View آن جست‌و‌جو و پیدا شده است را مرور خواهیم کرد.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۱۰ – یک پایگاه نا شناخته، شاید یک مرکز علم‌گرایی

مکتب علم‌گرایی ترکیبی عجیب از علم و دین است، یک فرقه خاص و متفاوت که به گفته خود از طریق علم به دنبال اثبات وجود خدا هستند. البته این فرقه بیشتر به دنبال منافع مالی خود و کار تبلیغات بوده و بخشی از تفکراتشان به موجودات فرازمینی مربوط می‌شود، البته خود این مطالب را تکذیب می‌کنند. اما هنرمندان هالیوودی زیادی به این فرقه پیوسته و از آن حمایت می‌کنند. عجیب این است که تعداد زیادی سایت در سراسر ایالات متحده و جهان وجود دارد که گمان می‌رود پایگاه‌های علم‌گرایی باشند. یکی از آن‌ها پایگاه Trementina در نیومکزیکو است که از گوگل مپ دیده شده، دو دایره بزرگ با دو الماس در درون آن‌ها نشان می‌دهد که برای ساخت آن تلاش زیادی شده است.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۹ - جزیره شنی

از زمان شروع ساخت نقشه‌های ماهواره‌ای، چیز‌های مرموز فراوانی در نقشه‌های جهان پیدا می‌شود. از آنجا که نقشه‌های ما به طور مداوم با تحقیقات جست‌و‌جوگران و نقشه‌برداران به روز می‌شود، وجود یک جزیره ناشناخته کمی عجیب و شاید ترسناک است. جزیره شنی در اقیانوس آرام در گوگل مپ و برخی دیگر از نقشه‌ها نشان داده شده است، اما در واقعیت، هیچ چیزی در آنجا نیست. هرچند که این جزیره حداقل از سال ۱۸۷۶ در نقشه‌ها وجود دارد، اما محققان در آن منطقه هیچ جزیره‌ای را یافت نکرده‌اند. برخی بر این باورند که این جزیره جادویی است وکه فقط خود را به افراد لایق نشان می‌دهد.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۸ – عروسک خرگوش غول‌پیکر

تصور کنید که در حال جست‌وجو در گوگل مپ هستید و به طور اتفاقی به چهره حیوان صورتی غول پیکر برخورد می‌کنید. این عروسک در شمال ایتالیا واقع شده و با چهره بدریخت خود ظاهراً در حال فریاد زدن است. در حقیقت، این عروسک با نام Bunny بخشی از یک اثر هنری توسط مجموعه Viennese است، و به مکانی برای پاتوق بازدیدکنندگان تبدیل شده است.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۷ - نگارو ژاپن

نگوورو مجموعه‌ای از معابد بودایی است که در قله‌های مقدس کوه‌های Katsuragi در انتهای شمالی شهر واکایاما در ژاپن واقع شده است. اگر شما در حین گشت و گذار حومه ژاپن در نقشه‌ها هستید، این احتمال وجود دارد که به طور اتفاقی دهکده کم جمعیت نگوورو را ببینید. از راه دور، به نظر می‌رسد مردم زیادی در این دهکده وجود دارد، اما کمی بزرگنمایی کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها در واقع عروسک‌های بی‌جان هستند. این عروسک‌ها توسط زنی به نام Ayano Tsukimi به عنوان ادای احترام به درگذشتگان آن مکان ساخته شده است. دانستن اینکه همه عروسک نماینده کسی هستند که اکنون مرده است، باعث ایجاد وحشت می‌شود.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۶ - اهرام زیر آب

در حالی که ما جدا مخالف نظریه‌های موجودات فضایی یا وجود بیگانگان هستیم، برخی مکان‌های اسرارآمیز که در گوگل مپ یافت شده، به باور این موجودات دامن زده است. یکی از این موارد اهرام زیر آب است که در گوگل مپ در باهاما یافت شده، بسیاری از چکیده روزنامه‌ها و و طرفداران توطئه این کشف را به عنوان اثبات بیگانگان، آتلانتیس و طیف گسترده‌ای از موارد دیگر که احتمالاً واقعی نیستند، می‌دانند. برخی از کارشناسان معتقدند که این ممکن است توسط یک تمدن باستانی ساخته شده باشد، هرچند که آن‌ها نیز اعتراف می‌کنند که هیچ راهی برای رد این مسئله که این یک پایگاه برای بیگانگان اسرارآمیز است وجود ندارد.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۵ - انسان‌های کبوتری

اگر خیابان‌های غرب توکیو را روی نقشه‌ها کاوش کنید، ممکن است تصادفا به تعداد زیادی از افراد برخورد کنید که فقط در جای خود ایستاده و به شما نگاه می‌کنند، این صحنه نامتعارف بسیار عجیب است و نکته جالب آن است که دیگر مردم بدون توجه از کنار آن‌ها می‌گذرند. این که این افراد چه کسانی هستند و به چه دلیل به این صورت در آن مکان ایستاده‌اند، مشخص نیست.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۴ - ماسک‌های گازی رها شده

پریپیات به شهر ارواح در اوکراین معروف است که در آن بدترین فاجعه هسته‌ای در تاریخ رخ داده است. فاجعه چرنوبیل در این شهر رخ داد و یک به آنرا خالی از سکنه کرد. در این شهر تصاویر و مکان‌های عحیب و ترسناک زیادی وجود دارد که بی‌شک یکی از آن‌ها مدرسه‌ای پر از ماسک‌های اکسیژن است. موضوع ناراحت کننده آن است که نمی‌دانیم به افرادی که از این ماسک‌ها استفاده کرده‌اند چه گذشته، آن‌ها پیر بودند یا جوان؟ مرد بودند یا زن؟ زنده مانندند یا مردند. تنها تعداد انبوه ماسک‌های آن‌ها به عنوان صحنه‌ای از فاجعه چرنوبیل باقی مانده است.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۳ - ال برونکس، کلمبیا

به این محله نگاه کنید، به نظر یک منطقه زاغه نشین در حومه یک شهر است که انسان‌های فقیر در آن زندگی می‌کنند، اما این اشتباه است، ال برونکس در کلمبیا یکی از خطرناک‌ترین محله‌های دنیا است، محله‌ای بدون قانون که هر روز چند قتل در آن رخ می‌دهد، در واقع تصاویر بسیار کمی از این محله موجود است، زیرا کسی جرات پا گذاشتن به آن را ندارد. اکثر مردم موجود در این تصویر یا قاتل‌اند یا به زنان و کودکان تجاوز کرده‌اند یا از دلالان بزرگ مواد مخدر هستند. در زیر زمین، دیوار و باغچه‌های خانه‌های این محله، جسد‌های فراوانی یافت می‌شود.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۲ – خانه دیده نشده، آریل کاسترو

هنگامی که صحبت از اعمال جرایم بسیار وحشتناک می‌شود، موارد بسیار معدودی قابل رقابت با اریل کاسترو هستند.. آریل کاسترو سه زن را ربود و به مدت بیش از نه سال آن‌ها را گروگان نگه داشت، تنها هنگامی دستگیر شدن یکی از آن‌ها به همراه کودک شش ساله‌اش (که او در زمان اسارت بچه را به دنیا آورد) فرار کردند. البته کاسترو به چندین فقره تجاوز به عنف، آدم ربایی و اقدام به قتل متهم شد. این امر با مکان نقشه ارتباط دارد؟

خانه کاسترو که زنان را در آن نگه می‌داشت، در Google Street View همواره به صورت بلور شده یا کدر، دیده می‌شود. البته بهتر است شهردار شهر، همچنیم کانی را نابود سازد.

۱۰  مورد از مخوف‌ترین مکان‌های ثبت شده در نقشه گوگل

۱ - صحنه قتل

اما پس از محله و خانه قاتلان، به خود صحنه قتل می‌ریم. در گوگل مپ تصویری وجود داشت که یک صحنه قتل در کنار ریل راه آهن را نشان می‌دهد. پرونده مورد نظر در مورد پسری ۱۴ ساله در ریچموند کالیفرنیا بود که جسد وی در Google Maps ثبت شده، وجود اتومبیل‌های پلیس و دسته‌ای از کارآگاهان نشان می‌دهد که این افراد به دنبال قاتل هستند. این تصاویر موجب ناراحتی پدر قربانی شد، بعد‌ها او خواستار حذف تصویر از گوگل مپ شد. گوگل نیز این تصویر را از نقش خود پاک کرد. البته تصاویر لحظات جرم، جنایت و قتل، در گوگل فراوان است و حتی این موارد برای کمک به پلیس نیز استفاده می‌شود.

گزارش از عبدالله مطیع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار