حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه و متحدانش به شمال سوریه وارد نهمین روز خود شده و سران آنکارا هرگونه مذاکره با طرف مقابل را برای پایان یافتن حملات رد می‎کنند.
کد خبر: ۷۸۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 17 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: در حالی که تجاوز ترکیه به شمال سوریه وارد نهمین روز خود شده است، فرمانده نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه می‎گوید که نیرو‌های تحت امرش عملیات ضد داعش را متوقف کرده‎اند.

آخرین تحولات شمال سوریه / مخالفت سران آنکارا با هرگونه مذاکره برای پایان حملات به شمال سوریه

در همین حال خبرگزاری فرانسه از شهر عین العرب (کوبانی) گزارش می‎دهد که دونالد ترامپ در گفت‎وگو با فرماندهان نیرو‌های کرد سوریه گفته که هیچ مانعی در برابر توافق بین نیرو‌های دموکراتیک سوریه و ارتش سوریه نمی‎بیند.

منابع آگاه در عین العرب می‎گویند که روسیه ضامن توافق میان نیرو‌های دموکراتیک سوریه و دمشق پس از عقب نشینی آمریکا است.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب طرح دولت این کشور را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه محکوم کرد.

در خبری دیگری ائتلاف آمریکایی اعلام کرد که نیرو‌های این ائتلاف شهر‌های رقه و طبقه را در شمال شرق سوریه ترک کردند.

در تحولی دیگر دفتر ریاست جمهوری ترکیه می‎گوید که رجب طیب اردوغان روز سه شنبه هفته آینده به منظور بررسی پرونده سوریه به روسیه سفر می‎کند.

قرار است اردوغان در سفر به سوچی با پوتین دیدار و گفت‏‎وگو کند.

از سوی دیگر کاخ سفید در بیانیه‎ای اعلام کرده که ترامپ اخیرا در نامه‎ای به اردوغان از وی خواسته تا توافقی مناسب درباره سوریه شکل بگیرد.

این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا می‎گوید که وزارتخانه‎های انرژی و دفاع ترکیه تحت تحریم‎های این کشور قرار گرفتند.

در ادامه تحولات سوریه، خبرگزاری رویترز می‎گوید که هواپیما‌های آمریکایی پس از خروج از پایگاه‎های خود در شمال سوریه آن‌ها را بمباران کردند.

همچنین قرار است وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش آمریکا روز پنج شنبه در کنگره این کشور حاضر شده و درباره اوضاع سوریه توضیحاتی ارائه بدهند.

در خبری دیگری اینکه وزیر خارجه فرانسه روز پنج شنبه با هدف بررسی وضعیت سوریه وارد بغداد پایتخت عراق شد.

ارتش ترکیه و متحدانش روز چهارشنبه هفته گذشته با فرمان رجب طیب اردوغان حمله به شمال سوریه را به بهانه مقابله با نیرو‌های دموکراتیک سوریه آغاز کردند.

این حملات تاکنون صد‌ها کشته و زخمی از طرفین درگیری بر جا گذاشته است.

 

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار