هر کدام از شرکت‌های مطرح حوزه نرم افزار و گیم به دنبال عرضه پلتفرم جدید خود در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستند.
کد خبر: ۷۹۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 24 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: شرکت سونی به تازگی برخی از مشخصات سخت افزاری کنسول پلی‌استیشن ۵ را منتشر کرد و اعلام کرد که این کنسول را در تعطیلات سال نو میلادی ۲۰۲۰ به طور رسمی رونمایی می‌کند، این شرکت با معرفی پلی‌استیشن ۵ انتظارات چندین ساله کاربران خود برای بازی کردن با کنسولی جدید و با امکانات بسیار جذاب را به پایان خواهد رساند.

معمولا کمپانی‌های سازنده کنسول تا زمان رونمایی رسمی پلتفرم‌شان اطلاعات زیادی درباره آن ارائه نمی‌کنند. سونی هم اخیرا فقط جزییات اندکی درباره PS5 ارائه کرده است. علاوه بر این، شایعات متعددی نیز پیرامون این کنسول بازی وجود دارند که برخی از آن‌ها خیلی نزدیک به واقعیت به‌نظر می‌رسند. این مورد نیز اشاره شده که سونی قصد وارد کردن برخی تغییرات جزئی در کنترلر PS5 را نیز دارد که شامل جایگزین کردن فناوری لرزشی فعلی در این دسته‌های بازی با واکنش لرزشی جدیدی است که حس بهتر و واقعی‌تری برای گیمر‌ها ایجاد می‌کند. حس لامسه یکی از بعد‌های قدرتمند ارتباط بازیکنان با اتفاقات درون بازی است که به شدت بر روی هیجان و احساس لذت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهند بود؟

تغییر بزرگ دیگری هم در این دسته ایجاد خواهد شد و سونی علاقه‌مند است آن را adaptive triggers بنامد، این ویژگی مربوط به دکمه‌های L۲/R۲ است. با عرضه نسل جدید دسته‌های بازی، سونی به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا مقاومت در برابر محرک‌ها را برنامه‌ریزی کرده و شما حس لمسی یا واکنشی خوبی حتی در هنگام لمس دکمه‌ها داشته باشید، مثلا کشیدن یک تیرکمان یا گاز دادن به یک ماشین آفرود در زمین ناهموارد را به خوبی درک کنید. این ویژگی در موقعیت‌های خاص، احساس واقعی‌تری به بازی و فضای آن می‌دهد.

دکمه‌ها دارای مقاومت متغیر هستند و بسته به پارامتر‌های بازی تغییر کرده و این جذابیت کار را دوچندان می‌کند. تاکنون فقط لرزش دسته‌های بازی موجب پل ارتباطی لامسه بازیکنان با بازی بود، اما در نسل جدید دسته‌ها به قدری هوشمند هستند که در برخی نقاط بازی، عملکرد انگشتان و حتی جهت دادن به دسته بازی، برروی اتفاقات درون بازی تاثیر می‌گذارد. درواقع سونی در تلاش است تا راه‌های ارتباط بازیکنان با دنیای بازی را افزایش دهد، تا حالا ارتباط گیمر‌ها به دیدن صحنه درون قاب تصویر خلاصه می‌شد، اما در نسل بعدی با حس لامسه نیز ارتباط جدی‌تری با دنیای بازی خواهید داشت.

نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهند بود؟

احساس فیزیکی، در واکنش عاطفی شما نسبت به آنچه در صفحه اتفاق می‌افتد بسیار موثر است. بسیاری برای تایپ کردن Pixelbook را نسبت به مک بوک ترجیح می‌دهند، حتی اگر Chrome در Mac قادر به انجام تمام کار‌های مورد نیاز باشد، اما Pixelbook به دلیل ارتباط بیشتر لمسی با متن و دنیای درون نمایشگر رایانه، جذاب‌تر است. این یعنی پاسخ احساسی اهمیت دارد. کنسول‌های بازی برای لذت بردن به وجود آمده‌اند. ما واقعاً مشتاقانه منتظر رقابت در بازار کنسول در سال آینده هستم، کنسول‌هایی که قرار است بعد‌های جدید از بازی‌های رایانه‌ای را به ما نشان دهند، بازی‌هایی که ارتباط عاطفی، احساسی و هیجانی ما را تقویت می‌کنند و درک دنیای بازی و تفکر کارگردان آن عنوان را، برای گیمر‌ها بهبود می‌بخشد.

چه چیزی انتظار ما را می‌کشد؟

در عصری زندی می‌کنیم که شرکت‌های سونی، نینتندو، مایکروسافت، گوگل (و شاید حتی اپل)، همه با استراتژی‌های متفاوت در حوزه گیمینگ فعالیت دارند. اتفاقی که چالش‌برانگیز است و موجب می‌شود شرکت‌های مختلف برای سودآوری بیشتر تمام تلاش خود را بکنند، از نظر یک گیمر این یعنی بهترین عصر زندگی در دنیا، اتفاقی که به جهت آن قطعا جنگ برسر نسل بعدی کنسول‌ها، سرگرم کننده‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهند بود؟

در سال آینده سونی به دنبال دوبرابر کردن کاربران و خریداران کنسول PS5 نسبت به PS4 خواهد بود، در همین راستا می‌خواهد پای بازی‌های خود را به سیستم عامل‌های اندروید و iOS نیز بکشاند. مایکروسافت کاملاً از ایده Xbox برروی VCR صرف نظر کرده و به دنبال راه‌های نوین است، به این ترتیب ایده بازی بر فضای ابری با نام xCloud اجرایی خواهد شد. اجرای بازی‌ها بر روی رایانه‌ها هنوز هم کامل و بی‌نقص است و همچنان عالی‌ترین سطح گرافیک در رایانه‌ها قابل دستیابی است، گرچه بازی‌ها برای رایانه‌ها کمی دیرتر عرضه می‌شوند.

گوگل، به عنوان یک تازه وارد در حوزه بازی، وعده داده که با اجرای بازی‌ها در سیستم ابری، تمام اکوسیستم را ارتقاء خواهد داد و با یک کنسول سخت افزاری و اشتراک ۳۰ دلاری، دسترسی به انواع بازی را محیا می‌کند. نینتندو هنوز هم با بازی‌های شرق‌آسیایی خود، در بازار هدف و در میان علاقه‌مندان به این سبک بازی‌ها یکه تازی می‌کند و طرفداران خاص خود را دارد. سرانجام به Apple Arcade و Apple TV می‌رسیم که سرویس اشتراکی بازی‌های ویدئویی شرکت اپل است و مانند دیگر سرویس‌های اشتراکی با پرداخت ماهیانه، دسترسی به مقدار زیاد از عناوین روز دنیا را به کاربران خود هدیه می‌دهد.

نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهند بود؟

جنگ کیفیت‌ها

از طرفی جنگ کیفیت نیز اتفاقی تازه و جدید است، با بالارفتن کیفیت تصویر خروجی تلویزیون‌ها جدید، دیگر تنها کیفیت 4K نیاز اصلی بازار نیست، بسیاری از تلویزیون‌ها تا چند سال آینده با کیفیت‌های بسیار بیشتر به بازار می‌آیند و کنسول‌ها باید نهایت قدرت خروجی این تلویزیون‌ها را تامین کنند. اتفاقی که به مقدار قابل توحهی برروی تصاویر خروجی، دقت در تصویرسازی، فضا سازی و جزئیات بازی تاثیر‌گذار است، فکر کنید تا چند سال دیگر تلویزیون‌های 16K در تمام خانه‌ها وجود داشته باشد، کنسول PS5 که حداقل برای ۷-۸ سال باید بازی‌های مختلف را پشتیبانی کند، نیاز دارد تا همگام با فناوری، قدرت خروجی بالایی را ارائه دهد. احتمالا در نسخه معمولی PS5 کیفیت 4K و در نسخه پرو کیفیت 8K را به عنوان قدرت خروجی خواهیم داشت.

نسل بعدی کنسول‌ها چگونه خواهند بود؟

اما به طور طبیعی مایکروسافت نیز بی‌کار ننشسته و برنامه‌های زیادی برای نسل بعدی ایکس‌باکس دارد. مایکروسافت در زمینه گیمینگ همواره از سونی عقب بوده و شاید این بار با طرح‌های جدید خود مانند xCloud یا پروژه اسکارلت بتواند به رقیبی جدی برای سونی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار