معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان خبرداد؛
عرب احمدی گفت: در راستای کاهش تصادفات نقاط پرحادثه اولویت‌دار محور‌های مواصلاتی استان ایمن‌سازی شد
کد خبر: ۷۹۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 24 October 2019

به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا عرب احمدی معاون راهداری اداره کل راهداری استان سمنان ضمن بیان اینکه نقاط پرحادثه اولویت‌دار محور‌های مواصلاتی استان ایمن‌سازی شده است، گفت: این اقدام در راستای کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی در این محور‌های استان صورت گرفته است.

او  افزود: ایمن‌سازی پنج نقطه پرحادثه در محور سمنان – گرمسار (لاسجرد)، گردنه آهوان، سه‌راهی فولاد محله، پیچ پاده (پنج‌هزاری) در محور گرمسار – سمنان و پیچ بابا حافظ در محور چشمه‌علی دامغان شامل آشکارسازی، نصب تابلو علائم، خط‌کشی ازجمله این اقدامات را شامل می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه حذف و اصلاح نقاط پرحادثه از مهم‌ترین واصلی‌ترین اقدامات این اداره کل در سال جاری است، ابراز داشت: یکی از دلایل وقوع تصادفات همین نقاط پرحادثه است که با رفع آن‌ها می‌کوشیم تا این موارد به حداقل کاهش پیدا کند.

عرب احمدی در ادامه تصریح کرد: شناسایی، اولویت‌بندی و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه یکی از راهکار‌های ارتقاء و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده‌ای محسوب می‌شود که امیدواریم تا پایان سال جاری با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز نقاط مستعد حادثه در استان ایمن‌سازی شود.

او  افزود: یکی از معیار‌های اصلی و مهم ارزیابی وضعیت ترافیک در شبکه‌های حمل‌ونقلی مقوله ایمنی محسوب می‌شود که خود متأثر از عوامل گوناگونی خواهد بود که در این خصوص مهم‌ترین موضوع فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به شمار می‌رود که تأثیرگذار در کاهش تصادفات رانندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار