مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان غیرعامل گفت: ۱۸۶ برنامه در هفته پدافند غیرعامل (هشتم تا ۱۴ آبان) با محوریت برنامه‌های آموزشی در خوزستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 26 October 2019

سعید فیوضی روز شنبه در نشست خبری در محل این اداره کل در استانداری خوزستان، با بیان اینکه از این تعداد ۹۶ برنامه در قالب برنامه‌های آموزنده و آموزشی است افزود: به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است که برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل را با هدف آموزش و آشنایی با پدافند غیرعامل به مردم برگزار کنند.

وی گفت: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل "پدافند غیر عامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید" نامگذاری شده و یکی از برنامه‌های این هفته نواختن زنگ هفته پدافند غیرعامل در مدارس و لزوم آشنایی دانش آموزان با این موضوع است.

فیوضی افزود: پدافند غیرعامل امنیت سازی نمی‌کند بلکه به دنبال پیشگیری از تهدیدات احتمالی و مکمل پدافند عامل است.

وی با اشاره به تفاوت ۲ مبحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ادامه داد: در بحث پدافند غیرعامل، تهدیدات منشاء انسانی دارند و برنامه ریزی شده است ولی در مدیریت بحران منشاء تهدیدات، طبیعت محور است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان بیان کرد: باید زیرساخت‌ها را مجهز کنیم تا تهدیدات به دستگاه‌ها آسیب وارد نکند؛ باید به گونه‌ای اقدام شود که در زمان وقوع یک تهدید دستگاه‌های خدمات رسان همچنان به ارایه خدمات خود ادامه دهند.

وی گفت: در پدافند غیرعامل دشمن در بیشتر موارد غیرمستقیم و غیرمسلح و فناورانه حمله می‌کند و باید مقابله با آن نیز نوین باشد.

فیوضی با بیان اینکه هنوز پدافند غیرعامل در جامعه و حتی در بین برخی مسئولان شناخته نشده است ادامه داد: تاکید شده از محل اعتبارات تملک دارایی برای بخش پدافند غیرعامل نیز هزینه شود و در پروژه ها و طرح‌ها الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود.

وی گفت: بحثی در مورد ابر دزدی و یا بارور کردن ابرها برای وقوع سیل توسط دشمنان مطرح شد اما هنوز این موارد تایید و ثابت نشده است.

فیوضی با اشاره به حملات سایبری متعدد دشمن به تاسیسات و دستگاه‌ها افزود: دستگاه‌های خوزستان در مقابل حملات سایبری آمادگی لازم را دارند.

هشتم تا ۱۴ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که برای حفاظت از جامعه و دستگاه‌ها و تاسیسات مختلف انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار