رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از دریافت اطلاعات و ارزیابی بیش از ۵۰۰ پروژه و تجربه مدیریت شهری داخلی و خارجی در چهارمین دوره «جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران» خبر داد و گفت: حضور شرکت‌کنندگان خارجی در این دوره جشنواره نسبت به دوره قبل افزایش قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۷۹۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 30 October 2019
رقابت ۵۰۰ پروژه شهری داخلی و خارجی در جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران

به گزارش تابناک تهران، از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، چهارمین دوره «جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران» شنبه ۱۱ آبان همزمان با گرامیداشت روز جهانی شهرها در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

غلامحسین محمدی با اشاره به این موضوع که جشنواره امسال با شعار ایجاد «شهرهایی هوشمند، تاب آور و زیست پذیر برای همه» در هفت محور برگزار خواهد شد، گفت: در این رویداد نزدیک به ۲۰۰ پروژه و تجربه شهری از داخل کشور و بیش از ۳۰۰ پروژه و تجربه از سایر شهرهای جهان شرکت داده شده اند که بیشتر آنها در حوزه معماری، شهرسازی، میراث فرهنگی و بازآفرینی شهری است.
وی ادامه داد: داوری اولیه صورت گرفته و انتظار می‌رود در هر محور سه پروژه یا تجربه و در مجموع ۲۱ پروژه یا تجربه به عنوان برگزیده انتخاب شوند.
به گفته وی، جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران به مناسبت روز جهانی شهرها و با همکاری سازمان های تخصصی بین المللی برگزار می‌شود و نمایندگانی از برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد یا UN HABITAT، سازمان متروپولیس یا انجمن کلانشهرهای مهم جهان، انجمن طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه ای یا ISOCARP و سازمان مجمع شهرداران آسیایی AMF حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: در دنیا ابزارهای متنوعی برای افزایش ارتباط بین کشورها وجود دارد که در این میان موسسات عمومی و غیردولتی که شهرداری‌ها جز آنها تلقی می‌شوند ارتباطات بازتری نسبت به سایر ارگان‌ها دارند و معمولا گرفتاری‌هایی که بین دولت‌ها وجود دارد در میان آنها نیست.
محمدی گفت: شهرداری تهران نیز با تعدادی از شهرهای جهان پیمان خواهرخواندگی و با تعدادی تفاهم‌نامه همکاری دارد.
وی با بیان اینکه این موارد ظرفیت‌های زیادی به همراه دارد که در چند بعد می‌توان آنها را دسته بندی و استفاده کرد، تصریح کرد: مهمترین آنها روابط فرهنگی و تاریخی است؛ گردشگری و استفاده از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرها یکی از ظرفیت‌های اصلی است تا شهرها را به پایداری مالی برساند بنابراین این روابط برای معرفی ظرفیت شهرها به همدیگر ضروری است.
به گزارش ایرنا، در این رویداد پنل کمیته شهرهای هوشمند با حضور «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمت دومان» دبیرکل UCLG MEWA، «محمد فرجود» مدیرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات و مدیر پروژه شهر هوشمند تهران، «ایرج شهین باهر» شهردار تبریز و معاون کمیته شهرهای هوشمند و جابجایی شهری UCLG MEWA، نماینده رئیس مجمع شهرداران آسیایی و معاون کمیته شهرهای هوشمند و جا به جایی شهری UCLG MEWA و «بهاره آروین» رئیس کمیته شفاف سازی و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران برگزار خواهد شد.
همچنین در پنل شهرهای زیست پذیر و تاب آور فراگیر برای همه، «محمد سعید» رئیس سازمان شهرهای مناطق غرب آسیا و خاورمیانه UCLG MEWA، نماینده شهردار آنکارا و نایب رئیس سازمان شهرهای مناطق غرب آسیا و خاورمیانه UCLG MEWA، «مهدی جمالی نژاد» معاون وزیر و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، «محمدرضا جوادی یگانه» معاون امور اجتماعی و فرهنگی و شهرداری تهران، «محمد سالاری» رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، «حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز، «علی عبدالریوف» معاون انجمن بین المللی طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه ای ISOCARP و «محمت آکدوغان» نماینده برنامه اسکان بشر ملل متحد ایران UN HABITAT حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار