صادرات سازه و تجهیزات گلخانه‌ای برای کشور ۱۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است.
کد خبر: ۷۹۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 03 November 2019

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از ارزآوری ۱۰۰ میلیون دلاری صادرات سازه و تجهیزات گلخانه‌ای برای کشور خبر داد و افزود: با توجه به گران‌شدن انرژی در آینده و رقابتی‌شدن محصولات باید بر روی این سازه‌ها تکیه کرد.

طهماسبی شب گذشته در جلسه ستاد گلخانه‌های خراسان جنوبی افزود: صنعت تولید سازه‌های گلخانه‌ای با توجه دولت به توسعه کشت گلخانه‌ای در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته به نحوی که سال گذشته موفق به صادرات ۱۰۰ میلیون دلار سازه گلخانه‌ها به کشور‌های منطقه شد.

وی با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در پرورش گیاهان دارویی گفت: خراسان‌جنوبی از استان‌های پیشتاز کشور در کشت خارشتر است و تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار خارشتر در این استان کویری کشت شده و استان تا ۴۰ هزار هکتار نیز استعداد دارد.

در این کارگروه همچنین از افزوده شدن یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت‌های برق و گاز شرکت‌های گلخانه‌ای خراسان جنوبی خبر داده شد.

علیپور عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور هم با بیان اینکه این شرکت تمام تلاش خود را برای تحقق قول هایش در تفاهم نامه هزار هکتاری خراسان جنوبی انجام می‌دهد گفت: این اعتبار علاوه بر ۴میلیاردی تومانی است  که برای زیر ساخت‌های برق و گاز قول داده شده است.

وی همچنین در تماسی با مدیر کل اعتبارات بانک‌های استان‌ها خواستار تسهیل شرایط دریافت تسهیلات گلخانه‌ای شد که جلالیان معاون اعتباری بانک کشاورزی گفت: افراد میتوانند وثیقه خارج از طرح بیاورند و با یک تعهد معمولی تسهیلات بگیرند و نیاز به استعلام نیست.

معتمدیان، استاندارهم گفت: هزار هکتار گلخانه برای استان فرصت استثنایی است و باید شرکت شهرک‌ها گلخانه‌ای در این زمینه وقت بیشتری بگذارد تا شروع عملیاتی داشته باشیم.

وی افزود: در بحث کشت گلخانه‌ای در استان مردم نیاز به فراگرفتن تخصص بیشتری دارند و باید کارشناسان کشاورزی و گلخانه داران از تجربیات سایر استان‌ها که در این زمینه موفق بوده اند استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار