معاون صنایع دستی میراث فرهنگی ایلام:
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برگزاری ۸ دوره آموزش صنایع دستی در سه ماه تابستان در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 04 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین محسنی اظهار داشت: این دوره های آموزشی مجموعا با شرکت ۱۳۹ نفر از هنرجویان شهرستان های ایلام و دره شهر و ایوان واز طریق تفاهم نامه با ادارات زندانها- کمیته امداد(ره) و بهزیستی در رشته های میناکاری روی سفال-تولیدات چرمی-نقاشی روی سفال- گیوه بافی-نقاشی روی چوب- معرق چوب برگزار شدند.

وی افزود: براساس تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با امور زندان‌ها کلاس‌های آموزش عمومی در دورشته چرم دوزی و گیوه بافی با همکاری امور زندان‌ها و صنایع دستی در سه بخش آقایان-بانوان و نوجوانان به صورت مجزا برگزار شد.

وی بر لزوم و ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در راستای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و کمک به ایجاد اشتغال مولد تاکید کرد و افزود: آموزش صنایع دستی به خصوص صنایع بومی با تامین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان‌های تابعه با حضور مربیان کاربلد صنایع دستی انجام شد.

محسنی همچنین از برگزاری دوره آموزش صنایع دستی در مراکز توانبخشی استان برای افراد کم توان جسمی و ذهنی با همکاری اداره کل بهزیستی استان خبر داد و گفت : این آموزش ها در رشته های نقاشی روی سفال و معرق چوب در مرکزهای توانبخشی عارفه ، گل یاس  و آوا برگزار شد.

معاون صنایع دستی ادامه داد: برگزاری چنین دوره هایی علاوه بر اینکه فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می نماید و جامعه معلولین نیز با خلق آثار هنری زیبا توانمندی های خود را نشان می دهند باعث می گردد که صنایع دستی به دست فراموشی سپرده نشود./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار