بررسی پرچمدار ال‌جی G8X ThinQ Dual Screen؛
ال‌جی با عرضه پرچمدار G8X ThinQ با دو صفحه نمایشگر، به دنبال رقابت با مدل‌های تاشو بازار است.
کد خبر: ۷۹۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 05 November 2019

 

به گزارش تابناک سمنان: بحث ساخت تلفن‌های هوشمند تاشو از ابتدای سال گذشته به طور جدی مطرح شد و شرکت سامسونگ اعلام کرد که به دنبال ساخت اولین مدل تاشو خود است، درواقع ایده تلفن هوشمند تاشو براساس یک صفحه نمایش بزرگ منعطف است، تلفن هوشمندی که کاربرد یک تبلت را نیز دارد و در مواقع لزوم باز شده و به صورت کامل در دسترس است، در دیگر اوقات نیز به صورت تا شده و در اندازه یک تلفن هوشمند عادی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ساخت این نوع صفحه نمایش قابل انعطاف آسان نیست، در حال حاضر سامسونگ و هوآوی مدل‌های تاشو خود را تولید کرده‌اند که سامسونگ تجربه‌ای نه چندان موفق داشت و هوآوی نیز به دلیل مشکلات نمایشگر مدل میت ایکس را با تاخیر عرضه خواهد کرد. این نشان می‌دهد که شاید فناوری نمایشگر‌های تاشو به اندازه کافی به بلوغ نرسیده و سامسونگ و هوآوی در تجاری سازی این نوع محصولات کمی عجله کردند، با این وجود حداقل سامسونگ به سال آینده بسیار امیدوار است و می‌خواهد چند مدل تاشو مختلف را به بازار عرضه کند. این درحالی است که شرکت موتورولا به تازگی تصاویر مدل تاشو خود را نیز منتشر کرده و قرار است سومین شرکت مطرحی باشد که یک مدل تاشو را به بازار ارائه می‌دهد.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

اما برای داشتن یک صفحه نمایش بزرگ حتما نباید از یک نمایشگر یک پارچه تاشو استفاده کرد، ال‌جی با طرحی جدید وارد رقابت مدل‌های تاشو شده و پرچمدار G8X THINQ را با طرحی متفاوت وارد بازار کرد. در حالی که ال‌جی اعتقاد دارد تولید نمایشگر‌های تاشو هنوز جای کار دارد و البته این شرکت در حال حاضر نمی‌تواند برروی این مدل تلفن‌های همراه سرمایه گذاری کند، راه کار جایگزین مناسبی را معرفی کرد. یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر، ایده ال‌جی این است. البته این طرح خیلی جدید نیست و از چند سال پیش مورد بررسی قرار گرفته بود، خود ال‌جی نیز مدل V50 را با طراحی دو نمایشگر وارد بازار کرده بود، اما مدل G8X THINQ تفاوت‌هایی دارد که شاید موجب موفقیت آن شود.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

طراحی دو نمایشگر ال‌جی یک مزیت بسیار کاربردی دارد و آن هم، قابلیت اتصال و جداسازی نمایشگر دوم در زمان دلخواه است. در واقع مدل G8X THINQ یک تلفن هوشمند معمولی مانند دیگر مدل‌های بازار بوده که در موقع لزوم، وارد قاب تاشو می‌شود و با نمایشگر دوم هماهنگ خواهد شد. ال‌جی نمایشگر دوم را مانند یک بسته لوازم جانبی ارائه داده و این یک مزیت بسیار مهم است. در این حالت خریدار زمانی که به دو نمایشگر نیاز دارد از قاب و نمایشگر دوم استفاده می‌کند و در حال عادی، تلفن هوشمند خود را بدون هیچ قابل و نمایشگر اضافی، استفاده خواهد کرد.

اما قبل از آن که بخواهیم به دیگر مشخصات و ویژگی‌های ال‌جی G8X THINQ بپردازیم، نگاهی کلی به این پرچمدار خواهیم داشت:

  • نمایشگر اولد ۶.۴ اینچ
  • اندروید ۹
  • پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵
  • ۶ گیگابایت حافظه رم
  • دوربین اصلی دوگانه با سنسور‌های ۱۳ و ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • باتری ۴ هزار میلی‌آمپری با شارژ سریع ۲۱ واتی

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

طراحی معمولی در حد مدل‌های بالارده

همانطور که گفته شد پرچمدار ال‌جی G8X THINQ یک تلفن هوشمند معمولی با امکانات خوب و یک نمایشگر است، اما خریداران می‌توانند نسخه دو نمایشگره آن را با نام G8X ThinQ Dual Screen خریداری کنند، در این نسخه یک قاب مجهز به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد درون جعبه خواهد بود، به این ترتیب می‌توان گوشی را داخل قاب گذاشت و با اتصال به نمایشگر دوم، از یک تلفن هوشمند با دو نمایشگر استفاده کرد. اما خود G8X THINQ مانند دیگر پرچمداران بازار از حاشیه‌ای باریک به همراه دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای شکل بهره می‌برد، همچنین ال‌جی گواهی‌های مقاومت در برابر شوک، دما، رطوبت و گرد و غبار را دارد. هر دو نمایشگر اصلی و جانبی توسط گلوریا گل ۶ محافظت می‌شوند، به این ترتیب از نظر مقاومت و استحکام، G8X THINQ در وضع بسیار مناسبی است.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

نمایشگر جانبی

نمایشگر جانبی G8X با مدل V50 یک تفاوت اساسی دارد، در مدل V50 رابط اتصال دو نمایشگر یک رابط مغناطیسی بود که در هنگام ارتباط، اتصال به درگاه USb-C را آزاد می‌گذاشت، اما قاب G8X به درگاه USb-C متصل می‌شود و در این حالت درسترسی به این درگاه وجود ندارد. نمایشگر جانبی دقیقا مانند نمایشگر اصلی است و حتی در بالای آن شکاف قطره‌ای شکل طراحی شده که البته شکاف به معنای وجود یک دوربین سلفی دیگر نیست بلکه بلندگو مکالمه در آن قرار دارد. ال‌جی این کار را کرده تا تقارن در نمایشگر‌ها برقرار شود، به این ترتیب زمانی که گوشی درون قاب قرار می‌گیرد، هر دو نمایشگر اصلی و جانبی دقیقا به یک شکل هستند و به نظر می‌رسد دو گوشی G8X THINQ در دو طرف قاب قرار دارد. در پشت نمایشگر قاب یک صفحه شفاف آینه‌ای شکل با یک نمایشگر کوچک ۲.۱ اینچی قرار دارد که اطلاعات ساعت، اعلان‌ها و مقدار باتری را نشان می‌دهد. (تصویر زیر)

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

صفحه نمایش جانبی بدون باتری است به همین دلیل هر دو نمایشگر از یک باتری تامین می‌شوند و این موجب کاهش زمان عمر باتری می‌شود. در حالت اتصال، برای شارژ به دلیل اشغال بودن درگاه USb-C باید از شارژ وایرلس یا تبدیل آداپتور موجود در جعبه استفاده کرد. لولا قاب نمایشگر جانبی کیفیت بسیار بالایی دارد و مستحکم است، به راحتی می‌توان دو نمایشگر را در زاویه‌های مختلف به صورت ثابت در دست گرفت، زاویه لولا حتی بیش از ۱۸۰ درجه نیز خم می‌شود.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

رابط کاربری هماهنگ با نمایشگر دوگانه

ال‌جی رابط کاربری پرچمدار جدید خود را بسیار روان و شناور طراحی کرده و کار با آن لذت بخش است، در هنگام اتصال دو نمایشگر، منو مخصوصی به نمایش در می‌آید که تمامی عملکرد‌های دو نمایشگر در آن قابل کنترل است، صفحه نمایش دوم دارای یک منو کشویی است که بسیاری از دسترسی‌ها مانند مقدار نور این صفحه نمایش، ابزارک‌ها و دسترسی‌های آن با این منو قابل تنظیم است.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

گوشی به صورت همزمان از وظایف چند عملکردی پشتیبانی می‌کند، می‌تواند از دو نمایشگر به صورت جداگانه استفاده کرد، برنامه‌هایی مانند ویرایش ویدئو، مرورگر، پیام‌رسان، ویرایشگر اسناد و مسیریابی، همگی به صورت جداگانه در کنار برنامه‌های صفحه اصلی قابل اجرا هستند. همچنین در حالت Wide view هر دو نمایشگر به صورت یک پارچه یک برنامه را نمایش می‌دهند، البته این وضعیت به دلیل فاصله ۱۵ میلی‌متری بین دو صفحه نمایش، زیاد جالب نیست. نمایشگر اصلی گوشی، (صفحه نمایش سمت راست) نمایشگر اصلی محسوب می‌شود، این حالت را می‌توان تغییر داد.

ال‌جی برای بهبود تجربه گیمینگ، قابلیت استفاده از نمایشگر دوم به عنوان یک دسته بازی را نیز فراهم کرده است، با انتخاب گزینه مورد نظر، صفحه نمایش دوم به یک گیم‌پد تبدیل می‌شود و گوشی اصلی آن را به عنوان یک دسته بازی بلوتوثی شناسایی می‌کند. در این حالت تمام بازی‌های اندرویدی را که از دسته بازی پشتیبانی می‌کنند را به آسانی و بسیار روان می‌توان اجرا و بازی کرد، تجربه استفاده از گیم‌پد نیز بسیار خوشایند و لذت بخش است.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

سخت افزار، پرچمدار پر قدرت

ال‌جی G8X THINQ از نظر قدرت چیزی کم ندارد، این مدل به راحتی تمامی نرم افزار‌ها را اجرا می‌کند و از پس حالت چند وظیفه‌ای با دو نمایشگر نیز برمی‌آید. بازی‌های مختلف با کیفیت HD و با استفاده از گیم‌پد دستی بدون وقفه و افت کیفیت قابل اجرا هستند. اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم، تمامی نیاز‌های کاربران را برطرف خواهد کرد.

عملکرد دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی عریض و ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض نیز قابل تحسین است، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تصاویر بسیار با کیفیت، با جزئیات بالا، رنگ‌بندی مناسب و مطلوب را ارائه می‌دهد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز با سنسور فوق عریض، زاویه تصویری بسیار بالایی دارد و کنتراست بسیار مناسبی در روز و حتی شب ارائه می‌دهد. البته ال‌جی G8X THINQ از نظر سخت افزار و کیفیت دوربین، بهترین نیست، اما چیزی از بهترین‌های بازار کم ندارد.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

نتایج آزمایش‌های انجام شده برای عملکرد باتری این محصول نیز قابل توجه است، باتری ۴ هزار میلی‌آمپری بدون اتصال به نمایشگر دوم زمان زیادی شارژ نگه می‌دارد، طبق آزمایش‌ها در حالت وب‌گردی ۱۴ ساعت و در حالت تماشا ویدئو ۱۸ ساعت می‌توان از این پرچمدار استفاده کرد. اتصال به نمایشگر دوم حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مقدار عمرباتری را کاهش می‌دهد که این مورد نیز طبیعی است.

آیا صفحه نمایش دوگانه قابل رقابت با مدل‌های تاشو بازار است؟

 

جمع‌بندی

ال‌جی G8X THINQ یک پرچمدار با کیفیت است که می‌تواند به افزایش فروش این شرکت کمک کند، این مدل در حالت دو نمایشگر عملکردی کم نقص دارد و به خصوص ویژگی چند وظیفه‌ای آن به خوبی بهینه شده و قابل استفاده است. اما خود گوشی در بخش دوربین کمی از پرچمداران مطرح بازار فاصله دارد، اما عملکرد آن در بخش باتری بسیار مناسب است. این مدل با قیمت مناسب ۷۰۰ دلار از ابتدای ماه نوامبر به بازار آمده و طبق گزارش‌ها، فروش خوبی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار