معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به مشکل کمبود قیر گفت: اکنون بسیاری از زیرساخت‌ها در مرز‌های چهارگانه ایران آماده است و منتظر قیر هستیم.
کد خبر: ۷۹۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 07 November 2019

جمالی نژاد/

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه زیرساخت‌ مرز‌های چهارگانه برای اربعین سال ۹۹، اظهار کرد: یکی از کمیته‌هایی که از فردای روز اربعین شروع به کار می‌کند، کمیته زیرساختی است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه این کمیته در طول ۳۶۰ روز فعال است، گفت:  تهیه طرح جامع و تفصیلی برای مرز‌ها به‌عنوان مبنای عمل در امور زیرساختی بسیار به ما کمک کرد؛ اکنون تمام اقدامات انجام شده در زیرساخت‌ها ماندگار خواهد بود؛ تلاش و برنامه‌ریزی ما بر این است که در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه خدمات رفاهی، به جای زیر‌ساخت‌های سیار، زیرساخت‌های دایمی و ماندگار جایگزین کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: در طرح‌های جامع و تفصیلی تمام مرز‌های چهارگانه ایران دیده شده و تلاشمان بر این است که به شهرداری‌های نقاط مرزی برای انجام زیر ساخت‌ها اعتباراتی را تخصیص دهیم. 

جمالی‌نژاد با بیان اینکه امسال کمک مالی به شهرداری‌ها انجام شد، گفت: از ۱۲۴ میلیارد تومانی که در بودجه امسال پیش بینی شده، مبلغ قابل توجهی هم به شهرداری‌ها به ویژه مرز چذابه و شهرداری‌های مجاور آن پرداخت شده است.

او بیان کرد: امسال برخلاف سال قبل توانستیم پایداری خدمات و تأسیسات به ویژه در حوزه آب و برق را ایجاد کنیم؛ البته نقاط ضعفی وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم؛ به طور مثال امسال در بحث قیر مشکلاتی وجود داشت؛ اکنون بسیاری از زیرساخت‌ها در مرز‌های چهارگانه ایران آماده است و منتظر قیر هستیم، متأسفانه امسال به جای قیر مبلغ ریالی آن را به شهرداری‌ها پرداخت کردیم.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه مشکل کمبود قیر را برای راه‌های مواصلاتی هم داشته‌ایم، گفت: مشکلات دیگری را هم اعم از عدم تناسب جدی امکانات و زیرساخت‌ها در ایران و عراق شاهد بودیم. خوشبختانه زیرساخت‌ها در ایران فراهم بود و نیاز است که در آن سوی مرز‌ها هم زیرساخت‌ها تکمیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار