رئیس شورای اسلامی شهر قصرشیرین با اشاره به گله‌مندی مردم این شهر نسبت به عملکرد مسؤولان، گفت: ریزش دیوار کاروانسرای شاه عباسی در وسط شهر، واقعا شرمسار است.
کد خبر: ۷۹۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 07 November 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، کاروانسرای شاه عباسی از آثار تاریخی دوران صفویه شهرستان قصرشیرین با معماری سبک هنر ایرانی و اسلامی است که در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 و پس لرزه‌های پس از آن، دچار آسیب شد که با گذشت دو سال از آن زمان تاکنون این اثر تاریخی مرمت نشده است.

این کاروانسرا با طاق‌های گنبدی در یکی از خیابان‌های پرتردد وسط شهر قصرشیرین واقع شده که مکانی پرتردد و محل عرضه اجناس بازارچه شاه عباسی محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قصرشیرین در این رابطه، اظهار داشت: شهر قصرشیرین تنها مرز بین‌المللی ایران در غرب و جنوب کشور در طول تاریخ بوده، مردمان این شهر به‌عنوان مرزبانان این دیار در ادوار گذشته تلفات جانی و مالی فراوانی برای دفاع از وطن خویش متحمل شده‌اند، اولین گلوله ارتش جنایتکار صدام به‌سوی این شهر شلیک شد و آخرین گلوله در این شهر شلیک و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در این دیار خاتمه یافت.

علی خدامرادی ادامه داد: مقاومت مردم قصرشیرین کمتر از مردم خرمشهر نبوده، اما  متاسفانه در حق مردم این شهر کوتاهی شده، مردم قصرشیرین هم در جنگ و هم در بازسازی و حتی در زلزله مظلوم واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهر قصرشیرین بهترین پتانسیل برای رشد، توسعه، پیشرفت و آبادانی دارد، افزود: واقعا در حق این شهر کم‌لطفی و کوتاهی شده و می‌شود.

خدامرادی گفت: شهر قصرشیرین شهر باستانی و دارای پتانسیل‌های با ارزشی است اگر مسؤولان احساس تکلیف و همت داشته باشند آینده‌ای این شهربسیار درخشان و امیدوارکننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قصرشیرین با اشاره به گله‌مندی مردم این شهر نسبت به عملکرد مسؤولان، تصریح کرد: چرا بازارچه شاه عباسی بر اثر زلزله آسیب‌دیده، بنده چندین بار مکاتبات اداری انجام داده‌ام، اما هیچ اداره‌ای حاضر به پاسخگویی نیست.

وی اضافه کرد: چرا دولت از مردم کرایه غرفه‌های داخل بازارچه شاه عباسی می‌گیرد، اما متاسفانه هیچ اداره‌ای حاضر نیست دیوار این مکان فرهنگی که بر اثر زلزله آسیب‌دیده، را  بازسازی کند.

خدامرادی متذکر شد: ریزش دیوار این مکان فرهنگی در وسط شهر واقعا شرمسار است.

وی اظهار داشت: مردم قصرشیرین در این رابطه معترض هستند، سکوت آن‌ها به معنای رضایت نیست، بلکه سکوت مردم به‌خاطر شرم و حیایی است که دارند.

رئیس شورای شهر قصرشیرین افزود: بنده به عنوان نماینده مردم قصرشیرین در شورای اسلامی شهر در مقابل بزرگواری، شرم و حیای  این مردم فهیم واقعا شرمسار هستم.

خدامرادی در پایان از بی‌توجهی مسؤولان نسبت به مشکلات منازل حاشیه‌نشینان و مالکان زمین‌های معوض جنگ تحمیلی گله‌مند شد و گفت: چرا مسؤولان مربوط از زیربار مسؤولیت قانونی خود شانه خالی می‌کنند و پاسخگو نیستند.

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار