نیرو‌های ارتش سوریه در ادامه تثبیت مواضع در شمال شرق استان حسکه، در حدفاصل «قامشلی - المالکیه» مستقر شدند و ۷۶ کیلومتر دیگر از نوار مرزی را به کنترل در آوردند.
کد خبر: ۷۹۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 07 November 2019

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر گروهک‌های تروریستی در روز‌های گذشته با نقض توافق سوچی، حملاتی را علیه مواضع نیرو‌های ارتش سوریه در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر راس العین در شمال غرب استان حسکه انجام دادند.

نیرو‌های ارتش سوریه در جریان درگیری به دلیل مجهز نبودن به تجهیزات سنگین نظامی، تعدادی مناطق را تخلیه و مسیر ارتباطی در حدفاصل «تل التمر - تل ابوراسین» زیر آتش مستقیم نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی قرار گرفت و تا حدود زیادی مسدود شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش سوریه پس از چند روز دوباره موفق شدند در مناطق تخلیه شده در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر راس العین مستقر و کنترل جاده الاسدیه - ابوراسین - تل التمر را یک بار دیگر در دست گیرند.

همزمان نیز گروهی جدید از نیرو‌های تازه نفس ارتش سوریه برای تقویت مواضع به این محور اعزام شده اند تا هرگونه حمله احتمالی را از سوی نیرو‌های ارتش ترکیه و تروریست‌ها دفع کنند؛ ارتش ترکیه نیز در مقابل چند گروه از نیرو‌های جدید نظامی خود را به مناطق مرزی مشترک با سوریه اعزام کرده است.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ شکست دوباره آنکارا با استقرار نیرو‌های سوری در نوار مرزی شمال شرق استان حسکه + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، درگیری‌های نیرو‌های ارتش سوریه و نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه با نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به صورت پراکنده در حومه جنوب شرق و شرق شهر راس العین جریان دارد.

خبر‌ها حاکیست، «وضاح احمد الترکی» ملقب به «ابوعمر» سرکرده تیپ ۲۵۷ گروهک تروریستی «جیش الاسلام» نیز در جریان درگیری‌ها با نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه در محور شرقی شهر راس العین هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید.

از محور شمال و شمال شرق استان حسکه خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش سوریه در نهایت در حدفاصل حومه شرقی شهر قامشلی تا منطقه المالکیه که شامل مناطق و روستا‌های «دیرغصن، عتبه، تل حسنات، تل السید، ملاعباس، قحطانیه، کرشامو، تل جهاد و تل خرنوب» می‌شود و حدود ۷۶ کیلومتر طول دارد، مستقر شدند تا از نفوذ نیرو‌های ارتش ترکیه و گروهک‌های تروریستی در این محور جلوگیری کنند.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ شکست دوباره آنکارا با استقرار نیرو‌های سوری در نوار مرزی شمال شرق استان حسکه + نقشه میدانی و عکس

با استقرار نیرو‌های سوری در حدفاصل شرق قامشلی تا منطقه المالکیه، ساکنان روستا‌ها و مناطق مرزی که ماه گذشته با حملات ارتش ترکیه و تروریست‌ها آواره شده بودند در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

پیشتر نیرو‌های ارتش سوریه در نوار مرزی مشترک با ترکیه در حدفاصل قامشلی - راس العین و محور‌های «قامشلی - حومه شرقی راس العین، قامشلی - تل بیدر - تل تمر، قامشلی - حسکه - تل تمر» که بیش از ۹۰ کیلومتر طول دارد مستقر شده بودند.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ شکست دوباره آنکارا با استقرار نیرو‌های سوری در نوار مرزی شمال شرق استان حسکه + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از نیرو‌های ارتش سوریه نیز در حومه چاه‌های نفتی «ملا عباس» در حومه میدان نفتی «رمیلان» در شمال شرق استان حسکه مستقر شده اند.

به نظر می‌رسد یکی از اهداف استقرار نیرو‌های سوری در شمال شرق استان حسکه جلوگیری از ورود مجدد آمریکایی‌ها به منطقه نفتی «رمیلان» و متوقف کردن تحرکات آنان در این محور است.

 وضعیت میدانی در استان الرقه نسبت به روز‌های گذشته تغییر محسوسی نکرده است و نیرو‌های ارتش سوریه به صورت گسترده در محور مرکزی و شمالی این استان مستقر هستند و موقعیت خود را به طور کامل تثبیت کرده اند.

منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار