صالحی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های ایران فقط در معدن و عناصر معدنی و جاذبه‌های طبیعی نیست، گفت: تاریخ و تمدن این سرزمین نیز ظرفیتی مضاعف و از دیگر جاذبه‌ها است.
کد خبر: ۷۹۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 07 November 2019
تاریخ و تمدن ظرفیتی عظیم از جاذبه‌های ایران زمین است

به گزارش تابناک سمنان عباس صالحی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست تخصصی پوشاک، دست بافته‌ها و فرش سنگسری در مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه ایران با عشایر پیوند وجودی دارد به‌گونه‌ای که تاریخ ایران را نمی‌توان بدون تاریخ عشایر شناخت، تأکید کرد: عشایر بستر تمدن ایرانی و مادر تاریخ ایران هستند.

وی بابیان اینکه نقش عشایر در کشور ما همچنان پررنگ است، افزود: جمعیت عشایری ایران بیش از ۱۰ هزار نفر شهید را تقدیم به انقلاب و ایران کرده است و همچنین باید گفت در بیش از ۶۰ درصد از نقاط مرزی، عشایر دیدبانان کشور هستند. 

عضو کابینه دوازدهم گفت: ایل سنگسر جایگاه خاصی را در تاریخ ایران‌زمین دارند و نمادها و نمایه‌های موجود این ایل چون تقویم و گاهنامه و زبان سنگسری، نشانه‌ای از تأثیرگذاری این ایل در تاریخ و تمدن ایران محسوب می‌شوند. 

صالحی بابیان اینکه جشنواره‌هایی همچون این جشنواره سنگسر دارای اهمیت بسزایی هستند، افزود: برگزاری این جشنواره صرفاً یک اتفاق کوچک منطقه‌ای نیست بلکه آغازی است برای یک‌چشم انداز وسیع در سطح کشور لذا معتقدیم برگزاری این جشنواره‌ها فرصت‌های توسعه استان، منطقه و ملی را فراهم می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های ایران فقط در معدن و عناصر معدنی و جاذبه‌های طبیعی نیست، بلکه تاریخ و تمدن این سرزمین نیز از جاذبه‌های ایران است، تصریح کرد: در این راه باید معبرها را به مقصد و مقصدها را به فرصت‌های طولانی اقامت و تکرار حضور تبدیل کنیم که در این راه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تحقق اهداف عالی فرهنگی و توسعه استان‌ها تلاش می‌کند.‌

این نشست با موضوع شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی و لباس و سبک زندگی سنگسری برگزار شده است.

صالحی همچنین از کتاب دوجلدی ایل سنگسر رونمایی خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار