دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری:
دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری از بازدید ۱۵هزار نفر در روز نخست برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی دو روز باقی‌مانده از این جشنواره این میزان افزایش چشمگیری داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 07 November 2019
۱۵ هزار نفر از جشنواره ایل سنگسری بازدید کردند

به گزارش تابناک سمنان:  منصور بیدقی صبح پنج‌شنبه در نشست تخصصی پوشاک، دست بافته‌ها و فرش سنگسری به میزبانی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه بالغ‌بر ١۵ هزار نفر در روز نخست از این جشنواره استقبال و بازدید کردند، ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال این جشنواره برای نخستین بار به‌صورت ملی در حال برگزاری است لذا پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال عموم از این طرح افزایش چشمگیر داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه در برگزاری جشنواره ایل سنگسر به‌صورت ملی توجه به ظرفیت‌های گردشگری خاص استان سمنان دنبال می‌شود، افزود: می‌کوشیم تا با برگزاری این جشنواره‌ها و معرفی ظرفیت‌های موجود مقصد گردشگری برای علاقه‌مندان تعریف و استان سمنان را از حالت معبر خارج کنیم.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری ضمن بیان اینکه مهم‌ترین مطالبه مردم این خطه، دیده شدن پتانسیل‌های مردم سنگسر، لبنیات، صنایع‌دستی و پوشاک مهدی‌شهر است، ابراز داشت: با توجه به اینکه رویکرد جشنواره با محوریت صنایع‌دستی است لذا کار علمی در حوزه پوشاک، دست بافته‌ها و فرش سنگسری انجام‌شده است و امروز به این موضوع اختصاص دارد.

بیدقی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های برگزاری این جشنواره به‌خوبی نشان داد که توانایی مطرح‌شدن در سطح بین‌الملل را دارد، اضافه کرد: تولید ۴۰ نوع نان سنتی و تولید ۳۲ فراورده لبنی و اختصاص ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور در ایل سنگسر تنها گوشه‌ای از توانمندی مردم این ایل است که با معرفی آن در سطح ملی امیدواریم سال‌های آینده این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار