مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز میزان تولید ماهی سردآبی در نیمه اول امسال را هزار و ۶۹۳ تن اعلام کرد و گفت: استان با کمبود بچه ماهی مواجه نیست.
کد خبر: ۷۹۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 09 November 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ لاله ضیائیان درباره فعالیت واحدهای پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان البرز، اظهار کرد: ۹۸ واحد پرورش ماهی سردآبی و ۱۱ واحد پرورش ماهی گرم آبی در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان ساوجبلاغ دارای بیشترین تعداد واحد پرورش ماهی سردآبی در استان البرز است، گفت: این شهرستان دارای ۴۹ واحد پرورش ماهی سردآبی است به گونه ای که ۵۰ درصد از واحدهای پرورش ماهی استان در این زمینه در شهرستان ساوجبلاغ واقع است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: تولید پرورش ماهی سردآبی استان البرز در نیمه اول امسال هزار و ۶۹۳ تن بوده است.

ضیائیان درباره میزان تولید و پرورش ماهی سردآبی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، توضیح داد: در این زمینه  ۱۰۳ تن افزایش حاصل شده زیرا در نیمه اول سال گذشته هزار و ۵۹۰ تن تولید داشتیم.

وی در خصوص پیش بینی میزان تولید ماهی پرورشی سردآبی در استان البرز تا پایان سال جاری نیز گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال دو هزار و ۴۸۰ تن از این نوع ماهی پرورشی در استان البرز تولید شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به پرسش که پرورش دهندگان ماهی سردآبی در استان مازندران از کمبود بچه ماهی نگران هستند این وضعیت در استان البرز چگونه است؟ گفت: خوشبختانه استان البرز با وجود شش مرکز تکثیر حدواسط در این خصوص با مشکلی مواجه نیست به گونه ای که بخشی از تولیدات بچه ماهی البرز نیز به خارج از استان ارسال می شود. 

ضیائیان درباره میزان وابستگی استان به واردات تخم چشم زده و بچه ماهی برای تولید و پرورش ماهی سردآبی، بیان کرد: به طور تقریبی تمامی بچه ماهی های تولیدی در استان البرز از تخم چشم زده وارداتی است، اما تمام بچه ماهی مورد نیاز استان توسط مراکز تکثیر حدواسط تولید و تامین می شود.  

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور آیا در شش ماهه نخست سال جاری، تقاضای مصرف ماهی سردآبی و توانایی خرید مردم در این بخش تغییر کرده است، گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت ها در تمامی محصولات پروتئینی کمابیش وجود داشته طبیعی است که این افزایش قیمت با توجه به قدرت خرید مردم تاثیر مستقیمی در میزان مصرف تمامی مواد پروتئینی داشته  باشد و به یقین خرید ماهی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عنوان کرد: سال گذشته سرانه مصرف ماهی در استان به ازای هرنفر ۹.۶ کیلوگرم بوده است و بررسی سرانه مصرف در سال جاری نیز در دست بررسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار