بهراد پورمحمدی:
به گزارش تابناک سمنان: بهراد پورمحمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان از ابتلای ۲۰۰ دامغانی به بیماری سالک خبر داد و گفت: روستاهای جنوب دامغان بیشترین مراکز شیوع بیماری هستند.
کد خبر: ۷۹۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 10 November 2019

مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان  صبح امروز در کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده دامغان به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه ۲۰۰ دامغانی مبتلا به بیماری سالک هستند، ابراز داشت: آمار مبتلایان به این بیماری امسال نسبت به سال قبل افزایش انگشت‌شماری داشته و دو برابر شدن بیماران سالک شایعه‌ای بیش نیست.

پورمحمدی  بابیان اینکه بیماری سالک به‌جز روستاهای شمالی بقیه در روستاهای جنوبی بیشترین شیوع را به خود اختصاص داده که تمام تلاش‌ها برریشه کنی این بیماری است، ابراز داشت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شهرستان دامغان نیز در این امر غفلت نکردند و برای مبارزه و درمان بیماری سالک به‌جز ارسال دارو از مرکز استان، ۵۰ میلیون تومان شبکه بهداشت و درمان دامغان نیز هزینه کرده است.

وی بابیان اینکه شش هزار و ۸۰۰ خانوار آموزش‌های مبارزه با بیماری سالک را فراگرفتند، ابراز داشت: بیماری سالک قابل ریشه‌کنی نیست و امکان دارد آمار بیماران مبتلا هرسال کم یا زیاد شود اما ۳۵ درصد از بیماران مبتلابه سالک در دامغان به‌صورت کرایو تراپی درمانی (سرما درمانی) و آمپول گلو کانتیم تحت درمان واقع شدند.

پورمحمدی روستاهای جنوب دامغان را بیشترین مراکز شیوع بیماری سالک ذکر کرد و افزود: برای مبارزه با این بیماری طرح‌های مختلفی شامل جلسات هماهنگی درون و برون بخشی، جلسات آموزشی، توزیع پلت آموزشی و نصب بنر از سوی شبکه بهداشت و درمان با همکاری بخشداری امیرآباد و دهیاری‌ها اجرا شد.

نتیجه تصویری برای بیماری سالک

وی اضافه کرد: طرح مبارزه با بیماری سالک در مناطق شیوع آن از اردیبهشت تا پایان شهریور طی چهار مرحله با توزیع یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم طعمه آلوده به سم برای جوندگان اجرا شد که این طرح هرساله انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان درپایان افزود: دامغان ۳۲ خانه بهداشت و ۱۱ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی دارد که از این تعداد یک مرکز جامع سلامت روستایی در روستای فرات و هفت خانه بهداشت در روستاهای حسین‌آباد، خورزان، رشم، کوه زر، علیان، حسینان و شیمی در جنوب این شهرستان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار