طی ۲ سال گذشته پول داوران و عوامل برگزاری بازی‌های استانی و استعدا‌های برتر رشته وزنه برداری پرداخت نشده است.
کد خبر: ۷۹۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 11 November 2019

به گزارش  تابناک سمنان: مشکلات مالی در فدراسیون وزنه برداری این روز‌ها به اوج خود رسیده است. همین یک ماه پیش بود که به دلیل همین مشکلات، تیم‌های پایه نوجوانان و جوانان از اعزام به بازی‌های آسیایی کره شمالی بازماندند. حالا موضوع جدیدی درباره پرداخت نشدن مطالبات داوران و عوامل برگزاری بازی‌های کشوری و استعداد‌های برتر که در شهرستان‌های مختلف کشور برگزاری می‌شود، عنوان می‌شود.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری: از وزارت ورزش سوال کنید

ابتدا برای پیگیری این موضوع با دبیر فدراسیون وزنه برداری، محسن بیرانوند گفت‌ و گو کردیم که او در این باره اظهار کرد: این موضوع ارتباطی با فدراسیون وزنه برداری ندارد و باید پرداخت معوقات داوران و عوامل برگزاری چنین مسابقاتی را وزارت ورزش و جوانان برعهده بگیرد.

او ادامه داد: باید یک اولویت بندی صورت بگیرد و پرداخت داوران زحمت کش وزنه برداری کشور انجام پذیرد.

با نگاهی به تقویم برگزاری رقابت‌های وزنه برداری، متوجه می‌شویم که طی سالیان گذشته، رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر نیز در کنار بازی‌های کشوری برگزار می‌شود.

این بازی‌ها در استان‌هایی همچون، اصفهان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان و دیگر استان‌های کشور برگزار شده است، اما طبق پیگیری‌های ما داوران و عوامل برگزاری این رقابت‌ها هیچ دریافتی نداشتند.

فدوی: حقوق داوران با فدراسیون است

حمیرضا فدوی رئیس هیئت وزنه برداری استان اصفهان، که پیش از این انتقادات زیادی را به خاطر نحوه برگزاری بازی‌های  وزنه برداری کشوری در این استان به خود می‌دید، در گفت‌ و گو با خبرنگار ما به موضوع پرداخت نشدن مطالبات داوران و عوامل برگزاری این بازی واکنش نشان داد و بیان کرد: پرداخت حقوق داوران ارتباطی با هیئت وزنه برداری ندارد. حق الزحمه داوران بازی‌های کشوری با فدراسیون است. این که گفته می‌شود هیئت‌های استانی باید حقوق داوران بازی‌های وزنه برداری کشوری را پرداخت کنند، حرفی بی پایه و اساس است.

فدوی در پاسخ به انتقاداتی که از او می‌شود، گفت: آقایان بی کار هستند و هر از گاهی مطالبی را در فضای مجازی بیان می‌کنند. من هیچگاه به چنین مطالبی جواب نمی‌دهم. صفر تا صد پرداخت حقوق داوران با فدراسیون وزنه  برداری بوده و چه ارتباطی با هیئت‌های استانی ندارد که این موضوع را به ما انتصاب می‌دهند.  

رئیس هیئت وزنه برداری استان اصفهان در پاسخ به یک ابهام که گفته می‌شود، پول داوران اصفهانی از سوی این هیئت پرداخت شده است و به دیگر داوران استان‌های دیگر اطلاع داده شده که پول خود را از جای دیگری پیگیری کنند، گفت: من هیچگاه چنین حرفی نزدم. این حرفی است که نمی‌دانم از کجا مطرح شده است. جوابی به این حرف‌ها نمی‌دهم و وارد چنین داستان‌هایی نخواهم شد.

او گفت: به جز رقابت‌های وزنه برداری کشوری که در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، بازی‌های دیگری طی ماه‌های گذشته تحت عنوان المپیاد استعداد‌های برتر در رشته وزنه برداری صورت گرفته است.  

جوانمردی: اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها مسئول است

طی ۲ سال گذشته بازی‌های استعداد برتر در این استان برگزار شده است و رئیس هیئت وزنه برداری استان کردستان یعنی شاهو جوانمردی در گفت و گو با ما عنوان کرد: طی بخشنامه‌ای که در دوره اول برگزاری این بازی‌ها به ما شده است، قرار بود که حق الزحمه عوامل برگزاری بازی‌ها از طریق وزارت ورزش به فدراسیون وزنه برداری داده شود. سپس فدراسیون آن پول را به هیئت‌های استانی بدهد و ما هم حقوق داوران و دیگران را بدهیم.

جوانمردی ادامه داد:، اما بعد‌ها تصمیم عوض شد و اعلام کردند که پول مستقیم از وزارت ورزش به اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها داده شود بعد پول به هیئت‌ها بیاید. اما مبلغی که برای برگزاری این بازی‌ها در نظر گرفته شد، کم بود  و جوابگوی پرداخت حق و حقوق داروان و عوامل برگزاری بازی‌ها نبود. این پول برای میزبانی بازی‌ها هم مناسب نبود. دست ما بسته بود و منتظر باقی مانده پول بودیم. اما پرداخت کننده در بازی‌های استعداد‌های برتر، اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها هستند. استان ما طی سال‌های گذشته ۵ میزبانی داشته است، اما مبالغ آن جوابگوی پرداختی‌ها نبود.

رئیس هیئت وزنه برداری استان کردستان با اشاره به قولی که اداره کل ورزش و جوانان این استان داده است، گفت: البته به ما اعلام کردند که اوایل ماه آینده این پول‌ها به هیئت وزنه برداری کردستان داده می‌شود و ما حق و حقوق داوران و عوامل برگزاری بازی‌ها را می‌دهیم. چرا که بازی‌های استعداد‌های برتر با رقابت‌های کشوری تفاوت دارد. بازی‌های استانی زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود و رقابت‌های استعداد‌های برتر زیر وزارت ورزش و جوانان است.

به هر حال  این پاسکاری که از سوی فدراسیون، هیئت های استانی و اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان ها صورت می‌گیرد، باعث شده تا حقوق داوران و عوامل برگزاری بازی‌های استانی و استعداهای برتر پرداخت نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار