سخنگوی کمیسیون شورا‌ها گفت: دیروز رئیس مجلس با حذف استانی شدن از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس موافقت و قرار شد تا مابقی طرح به صحن ارجاع شود.
کد خبر: ۷۹۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 11 November 2019

نظر موافق لاریجانی با حذف «استانی شدن» از قانون اصلاح انتخابات مجلس/ طرح به صحن ارائه می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست دیروز آقای لاریجانی رئیس مجلس با کولیوند رئیس کمیسیون شورا‌ها گفت: در این  جلسه‌ کولیوند موافقت رئیس مجلس را برای حذف موضوع استانی شدن انتخابات از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را اخذ و قرار شد تا مابقی طرح به صحن علنی پارلمان ارجاع شود.

او افزود: طی جلسه‌ای که با مخالفان حذف استانی شدن انتخابات مجلس در این طرح داشتیم هم قرار شد تا این بخش حذف و مابقی طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

نماینده سمیرم در مجلس با بیان اینکه مصوبات خوبی در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس وجود دارد که نباید معطل یک بخش مانند استانی شدن انتخابات شود، تاکید کرد: بحث‌هایی مانند شفافیت مالی کاندیداها، نحوه تبلیغات آنها و نحوه برخورد با افرادی که در روند انتخابات اخلال ایجاد می‌کنند در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس دیده شده و امیدواریم هرچه سریعتر این موارد به صحن علنی ارجاع و تصویب شود تا بتوانیم از این قوانین در انتخابات پیش رو استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با تاکید براینکه شورای نگهبان در چندین دوره گذشته مخالفت خود را با استانی شدن انتخابات مجلس اعلام کرده است، بیان کرد: اخیراً آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای را به مجلس ارسال کرده و نظر مخالف مجمع را با بخش استانی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را اعلام کرده است، همچنین اعلام کرده که استانی شدن انتخابات مجلس مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار