محمد دستورانی:
به گزارش تابناک سمنان: محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه۴۷ درصد از کل دانش آموزان استان در فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند، گفت: این استان ازلحاظ توزیع رشته‌ها وضعیت مطلوبی دارد.
کد خبر: ۷۹۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 11 November 2019

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ظهردیروز در گردهمایی رؤسای ادارات استعداد درخشان و دانش‌پژوهان کشور در شهمیرزاد بابیان اینکه ۴۷ درصد دانش آموزان سمنانی در فنی حرفه‌ای درس می‌خوانند، تأکید کرد: نگاه خوبی به مقوله فنی و حرفه‌ای در سطح استان سمنان وجود دارد و این امر سبب شده تا سمنان رتبه نخست توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی را داشته باشد.

وی درباره اجرای طرح ملی «شهاب» در دوره ابتدایی در سطح استان سمنان نیز، توضیح داد: اگر باهمت اعضای آموزش‌وپرورش بتوانیم این طرح ملی را به دوره متوسطه اول تعمیم دهیم درواقع بهترین گام را برای ارتقای ظرفیت و هدایت استعدادهای برتر به مدارس تیزهوشان بر خواهیم داشت.

دبیر شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه طرح شهاب به دنبال روش‌های جایگزین به‌جای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان است، افزود: ارکان تعلیم و تربیت یعنی اولیا دانش‌آموزان، معلمان و خود دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش در اجرای طرح‌هایی مانند شهاب رادارند که در راستای ارتقای تعامل این ارکان باید اهتمام بیشتری داشت.

تصویر مرتبط

دستورانی بابیان اینکه این استان در شاخص توزیع دانش‌آموزان در رشته ریاضی و فیزیک با ۲۰.۲درصد از میانگین کشوری ۱۴.۶ درصد بالاتر است، ابراز کرد: در تجربی این روند متفاوت است و میانگین محصل‌های استان از میانگین کشوری تقریباً پنج درصد پائین‌تر محاسبه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان برگزاری جشنواره‌های فناورانه و انگیزه‌سازی در معلمان و دانش آموزان را یکی از اولویت‌های این اداره کل درزمینه مدارس سمپاد ( سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ) دانست و تأکید کرد: آموزش‌وپرورش می‌کوشد تا در این مدارس تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادها نیز صورت گیرد.

دستورانی در پایان کیفیت‌بخشی در زمینه‌های آموزشی، پرورشی، پژوهشی و بازار دانش‌آموزی را از دیگر اولویت‌های استان سمنان در قبال مدارس سمپاد دانست و تصریح کرد: تعلیم و تربیت شش ساحتی بر اساس سند تحول، کم کردن فاصله واقعیت‌ها در کنار ترویج بیانیه گام دوم از دیگر برنامه‌ها در مدارس تیزهوشان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار