عباس بابایی اعلام کرد؛
به گزارش تابناک سمنان: عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری برنامه سنتی «شو نشینی» با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و مسئولان شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 13 November 2019

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان امروز صبح در نشستی با حضور اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه آئین «شو نشینی» در سمنان برگزار می‌شود، ابراز کرد: این برنامه سنتی در شب‌های پاییز در راستای ایجاد نشاط اجتماعی شهروندان سمنانی و با حضور اهالی فرهنگ و ادب، هنرمندان و مسئولان تدارک دیده‌شده است.به گزارش تابناک سمنان: عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری برنامه سنتی «شو نشینی» با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و مسئولان شهرستان خبر داد.

آئین «شو نشینی» در سمنان برگزار می‌شود

عباس بابایی شروع برنامه‌های شو نشینی در سمنان را جمعه بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ دانست و تأکید کرد: این برنامه هر جمعه پذیرای مردم سمنان است و مراسم اختتامیه آن نیز جمعه، بیست و نهم آذرماه برگزار می‌شود.

بابیی بابیان اینکه «شو نشینی» به زبان سمنانی همان شب‌نشینی است که یادآور شب‌های طولانی زمستان درگذشته است، افزود: این برنامه سنتی، در شش جمعه متوالی از این هفته در شهر سمنان برگزار می‌شود

وی بابیان اینکه سالن شهید مطهری سمنان هر جمعه ساعت ۱۸ پذیرای مردم در مراسم سنتی «شو نشینی» خواهد بود، گفت: آداب‌ورسوم مشاهیر و پیشینه بسیار غنی شهر سمنان در این مراسم به جوانان شناسانده می‌شود همچنین تلاش شده تا مردم با ظرفیت‌های فرهنگی شهر نیز از طریق این برنامه آشنا شوند.

در ادامه افزود: تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، یکی از محورهای این برنامه فرهنگی است که باهدف اشاعه فرهنگ سپاسگزاری از هنرمندان و توجه به پیشکسوتان شهر سمنان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار