شمار کشته‌شدگان اعتراضات بولیوی از اواخر ماه اکتبر به ۲۳ نفر رسید.
کد خبر: ۷۹۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 17 November 2019

به گزارش تابناک سمنان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, کمیسیون حقوق بشر بین آمریکایی اعلام کرد در تظاهرات روز شنبه در بولیوی چهار نفر کشته شدند و به این ترتیب شمار افرادی که از آغاز بحران این کشور در اواخر ماه اکتبر کشته شدند به ۲۳ نفر رسید.

کمیسیون حقوق بشر بین آمریکایی که نهادی وابسته به سازمان کشور‌های آمریکایی است همچنین در پیامی توئیتری اعلام کرد دست کم ۱۲۲ نفر از روز جمعه در اعتراضات زخمی شده اند. این نهاد شمار افرادی را که از روز جمعه کشته شده اند ۹ نفر اعلام کرد.

از زمانی که جنین انیس، سناتور راست گرا به عنوان رئیس جمهور موقت قدرت را در بولیوی به دست گرفته این کشور به صحنه درگیری میان حامیان اوو مورالس، رئیس جمهور سوسیالیست سابق و نیرو‌های پلیس تبدیل شده است.

دولت بولیوی شمار کشته شدگان از روز جمعه را پنج نفر اعلام کرده است. کمیسیون حقوق بشر بین آمریکایی همچنین حکم روز جمعه انیس را بسیار خطرناک دانست. انیس به نیرو‌های ارتش مجوز برقراری نظم را داد بدون آنکه هیچ مسئولیت کیفری داشته باشند.

مورالس در حساب توئیتر خود از این حکم انتقاد کرد و گفت این حکم کارت سفید و عدم مجازات برای کشتار مردم است.

مورالس ۶۰ ساله خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اکتبر اعلام کرد تا چهارمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کند. اما معترضان وی را به تقلب متهم کردند و این کشور به صحنه تظاهرات تبدیل شد که اغلب بسیار خشونت بار بودند. مورالس پس از آنکه از سوی نیرو‌های پلیس و ارتش رها شد ناچار شد از ریاست جمهوری کناره گیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار