عضو شورای شهر تهران درباره افزایش قیمت بنزین و اختصاص بخشی از درآمد دولت به حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۷۹۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 17 November 2019

تدبیر شورای شهر برای افزایش نیافتن کرایه تاکسی چیست؟

به گزارش تابناک سمنان: محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به افزایش سه برابری قیمت بنزین آزاد و مطالبات رانندگان وسایل نقلیه عمومی در جمع خبرنگاران گفت: این رانندگان نسبت به خواسته‌های خود کاملا حق دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: هر وقت که قیمت‌های مربوط به حوزه خودرو مانند لوازم و یا سوخت افزایش پیدا می‌کند، محدودیت‌های زیادی برای رانندگان تاکسی اعمال می‌شود.

علیخانی افزود: در این شرایط شورا هم نمی‌تواند بر خلاف قوانین بالادستی بیش از ۱۵ درصد نرخ کرایه را افزایش دهد، هر چند که به لحاظ کارشناسی بتوان بیشتر افزایش داد.

او خاطر نشان کرد: اگر ما هم در این شرایط نرخ کرایه را افزایش دهیم، هیئت تطبیق مصوبات شورا آن را رد می‌کند، لذا ما ناچار هستیم تا همین اندازه افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ بنزین اگر شهرداری لایحه‌ای به شورا ارسال کند، ما آن را کارشناسی می‌کنیم که البته من احتمال کمی می‌دهم چنین لایحه‌ای بیاید و شاید هم با بودجه آخر سال بیاید.

علیخانی تصریح کرد: این اتفاقی که رخ داده ضرورتی داشت و کسی هم دلش نمی‌خواست که نرخ بنزین این گونه افزایش یابد، اما حالا که این اتفاق افتاده باید بخشی از درآمدی که دولت از این محل کسب می‌کند را به حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

او افزود: اینکه هیچ پولی از محل افزایش قیمت بنزین به حمل و نقل عمومی اختصاص نیابد اشتباه است و یکی از راه‌های کمک دولت به مردم توسعه حمل و نقل عمومی آسان، ارزان و در دسترس است و به نظر من کسانی که این کار را نمی‌کنند درک درستی از حمل و نقل عمومی ندارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران ادامه داد: همان طور که در مورد نیاز‌های عمومی مثل ارزاق ضروری دولت اقداماتی می‌کند در دنیا حمل و نقل عمومی هم به همان اندازه ضروری است، اما در کشور ما این گونه نیست.

علیخانی با تأکید بر اینکه بخشی از درآمد دولت از این محل افزایش می‌یابد و باید به حمل و نقل عمومی هم برسد، اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد به ضرر مردم است.

 

او با اشاره به اینکه در گذشته به بهانه نداشتن پول دولت سهم حمل و نقل عمومی را نمی‌داد، گفت: حالا که این درآمد حاصل شده انتظار داریم آن را به حمل و نقل عمومی بدهند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: باید به رانندگان تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی سهمیه بیشتری بدهند، در غیر این صورت ناچار هستیم لایحه افزایش کرایه را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار