شرکت گوگل امروز نسخه جدید مرورگر کروم را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن قابلیت شناسایی وب سایت‌های کند به این مرورگر اضافه شده است.
کد خبر: ۷۹۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵ 18 November 2019

به گزارش تابناک سمنان: چند سالی است که استفاده مردم از شبکه جهانی اینترنت روز به روز افزایش می‌یابد و بسیاری از وب سایت‌ها هنوز برای ورود تعداد زیاد کاربران بهینه سازی نشده است. در همین راستا شرکت گوگل اعلام کرده است که برای حل کردن این مشکل، در مرورگر خود یعنی گوگل کروم، برنامه ویژه را تدارک دیده است. ظاهرا امروز نسخه جدید نرم افزار کروم وارد فروشگاه‌های موبایلی و همچنین سایت مرورگر کروم شده است. طبق اعلام گوگل این نسخه جدید نرم افزار کروم می‌تواند با توجه به دستگاه کاربر و همچنین سرعت اینترنت او، به کاربر اعلام کند که بارگذاری وب سایتی که کاربر قصد ورود به آن را دارد چه اندازه به طول خواهد انجامید.

گوگل هنوز روش دقیقی که نرم افزار کروم برای این برچسب گذاری انتخاب می‌کند را اعلام نکرده است اما قطعا این نرم افزار پس بررسی چندین مورد که یکی از آن‌ها قطعا آخرین تاریخ بروزرسانی سایت است، این برچسب گذاری را انجام خواهد داد. برای مثال هنگامی که کاربران وارد وب سایتی می‌شوند که روی دستگاه آن‌ها به کندی بارگذاری خواهد شد، با یک علامت هشدار رو به رو خواهند شد که اعلام می‌کند این سایت به کندی باز خواهد شد.

شناسایی وب سایت‌های کند توسط مرورگر کروم

از طرف دیگر وب سایتی که از سرعت بالایی در هنگام باز شدن برخوردار باشد، نوار آبی بالای صفحه به رنگ سبز تغییر خواهد کرد که نشان از سرعت مناسب باز شدن وب سایت در دستگاه کاربر خواهد داشت. همچنین در برخی از سایت‌ها مرورگر از کاربر می‌خواهد تا وضعیت سرعت باز شدن وب سایت را انتخاب کنند.

 

علاوه بر این ویژگی جدیدی از سوی گوگل به کروم اضافه شده است که می‌تواند صفحات وب را در قالب یک فریم ورک و با حذف محتوای اضافی برای کاربران باز کند که این قابلیت سرعت باز شدن صفحات وب را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد. با این حال باید منتظر بود و دید که گوگل این ویژگی جدید را از چه طریقی بهبود و ایرادات آن را برطرف خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار