مدیر جهاد کشاورزی شاهرود:
مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه زعفران یکی از محصولات مقرون‌به‌صرفه برای رونق اقتصادی است، گفت: کشت
کد خبر: ۷۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 19 November 2019

کشت زعفران فرصتی در ایجاد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی شاهرود است

به گزارش تابناک سمنان: علی‌اصغر حجی ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگاه آموزشی آشنایی با گیاه زعفران برای بهره‌برداران بخش کشاورزی شاهرود به میزبانی روسای سعدآباد این شهر ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها آشنایی بهره‌برداران با کاشت، برداشت و بهره‌برداری بهینه از گیاه زعفران است، ابراز داشت: کشت زعفران فرصتی برای ایجاد ارزش‌افزوده در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در شرایط خشک‌سالی و کمبود منابع آبی می‌بایست به سمت اصلاح الگوی کشت گام برداشت، افزود: زعفران گیاهی است که علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده نیاز آبی کمی دارد لذا قابلیت کشت خوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه در این کارگاه آموزشی مراحل کاشت، داشت و برداشت، انتخاب پیاز سالم برای کاشت، کنترل علف‌های هرز و آفات برای بهره‌برداران تشریح شد، ابراز داشت: این‌گونه کارگاه‌ها فرصت خوبی هستند تا زمینه آشنایی بهره‌برداران را با زعفران بیشتر آشنا کرده و از بروز خسارات به آن‌ها پیشگیری شود.

حجی بابیان اینکه کشت زعفران طی سنوات اخیر موردتوجه کشاورزان قرارگرفته است، اضافه کرد: این مهم می‌طلبد تا بهره‌برداران علاوه بر خواص دارویی زعفران و نحوه شناسایی و تمایز آن از گیاهان مشابه با فرآوری و بسته‌بندی آن نیز در این کارگاه آشنا شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار